Jak na SEO optimalizaci – návod pro začátečníky

Chcete tu nejlepší návštěvnost našich stránek?

Nevíte jak na SEO optimalizaci?

Připadá vám to složité a zdlouhavé?

Mám pro váš 5 jednoduchých kroků, které dokážete snadno udělat u každého článku, nebo stránky na vašem webu.

Jednoduchý návod jak na SEO optimalizaci na Wordpressu

SEO není zbytečné jak tvrdí někteří odborníci. Je to přirozená součástka marketingového mixu online nástrojů.

Přirozená návštěvnost zvedne čtenost vašich článků, přinese nové objednávky, kontakty a i vaše publika pro reklamy a remarketing budou mnohem kvalitnější. SEO se vyplatí dělat. Jednoduše a dlouhodobě.

Tady je jednoduchý návod jak na jak na SEO optimalizaci vašeho webu na wordpressu.

Obsah

Jaké psát články
SEO Yoast & Rank Math
Kde najít klíčové slovo (SEO analýza)
Kam vložit klíčové slovo?
Obrázky a jejich správný popis
Meta popisek
Linkbuilding – k čemu to je dobrý?
Obsah a jak jej vytvořit
Sekce FAQ
Nejčastější otázky a odpovědi

Jaké psát články?

Takové, které lidé hledají. A abyste zjistili co lidé hledají, tak si udělejte SEO analýzu. Je to jediný způsob jak zjistit jaká slovní spojení lidi hledají a jaký obsah byste měli tvořit na svůj web.

Je to vlastně analýza chování zákazníka. Zjišťujeme klíčová slovní spojení, která lidi hledají když řeší problém nebo potřebu na který vaše podnikání nabízí řešení. Pokud znáte svého zákazníka a víte jak mu pomoct, tak možná máte půl SEO analýzy hotové. 😉

Příklad: Nabízíte návody na háčkování? Pravděpodobně byste měli mít na webu články na klíčová slovní spojení „jak háčkovat“, „Jak začít háčkovat“, „háčkování pro pokročilý“, atd..

➡️ Vidíte není to nic složitého. Je to celkem logické. Ale mám pro vás jeden extrémně rychlý návod jak můžete během pár vteřin najít klíčová slova, která jsou pro vás důležitá.

Zamyslete se, co lidi ve vašem oboru hledají na google. Co je zajímá, co zadávají do vyhledávače? Zkuste si ty slova sami zadat a uvidíte jaké články vám vyběhnout.

A potom zarolujte úplně dolů.

Jak na SEO optimalizaci výsledky vyhledávání

Příklad: Takhle může vypadat návrh klíčových slov na slovní spojení „jak vydělat peníze“

Dole vám google sám navrhuje související vyhledávané fráze. Zjednodušeně řečeno, tohle jsou klíčový slova, která by vás měla zajímat. Vyberte si ty relevantní a napište na ně článek. Nebo váš současný obsah jenom upravte.

SEO Yoast & Rank Math

Jsou to SEO pluginy do wordpressu na nastavení atributů u článků a stránek. Jejich obrovská výhoda je, že vám ukazují jak máte SEO správně nastavené a co případně ještě vylepšit.

Používám oba. Yoast mi přijde jednodušší a snadnější. Rank Math jsem si nainstaloval na tento web, protože jsem se chtěl naučit něco nového a taky uměl dřív než Yoast FAQ sekci. K tomu se ještě dostaneme.

💡 TIP: Seznam mých oblíbených aplikací na online marketing >>

Příklad: Takhle vypadá výpis článků s pluginem Rank Math. Vidíte tam jak dobře máte optimalizovaný SEO u jednotlivých článků.

Rank Math SEO plugin výpis článků

A takhle vypadá „kontrola kvality“ nastavení článku. Tohle je zrovna ukázka článku, který je optimalizovaný na klíčový slovo „audioknihy“

U Yoastu je to podobné. Také vám zobrazuje co máte správně a co máte upravit. Je to velká nápověda a moje zkušenost je taková, že vše co tyto pluginy nabízejí je těch 20 %, které vám přinesou 80 % výsledků.

SEO Yoast ukázka nastavení

Příklad: Tady vidíte článek, který je optimalizovaný na klíčový slovní spojení „angličtina pro samouky“. Yoast vám tady krásně napovídá, co všechno máte ještě vylepšit a upravit.

Kde najít klíčové slovo (SEO analýza)

Tohle téma nebudu rozebírat detailně. Na to ani jeden článek nestačí. Půjčím si jenom pár bodů z prvních lekcí Affiliate Výzvy, kde se tomu věnujeme detailněji.

  1. Vlastní nápady: Začněte tím, že si napíšete klíčová slova, která vás k vašemu tématu napadnou jako první. 
  2. Našeptávač vyhledávače: Když už vás nic nenapadá, tak hurá na google a seznam. Zkuste tam zadat první co vás napadne v souvislosti s vaší oblastí. A sledujte co vám google nebo seznam začnou našeptávat. To jsou většinou slova, která lidi hledají.
  3. Související klíčová slova: To už jsem si popsali výše. Dejte vyhledat a potom zarolujte dolů.

Těch technik je samozřejmě víc. Jde o to najít co nejvíc relevantních slovních spojení a potom je prohnat nástroji, které vám prozradí jejich hledanost. Já využívám nejčastěji Marketing Miner.

Příklad: Tohle je úplně základní ukázka několika klíčových slov pro blog (affiliate projekt) na jazykové online kurzy.

Může to být 12 základních článků, které vytvořím na web.

Kam vložit klíčové slovo?

  • Do nadpisu článku
  • Do prvního odstavce, nebo do prvních 10 % textu. Prostě na začátek.
  • Pak ještě několikrát do textu.
  • Do podnadpisů článků (třeba tak jako v dalším nadpise).
  • Do meta popisku.

Tohle když uděláte, tak máme z 80 % hotovo. Opravdu to není věda. Hlavně to ale dělejte přirozeně. Neperte klíčový slovní spojení na sílu do textu za každou cenu. Také se mu ale fanaticky nevyhýbejte.

Například nedělejte tohle: Teď si v tomto článku Jak na SEO optimalizaci ukážeme jak to nedělat. 😂

Jak na SEO optimalizaci obrázků

Jednoduchá věc, která může vašim webům hodně pomoct. Stačí, když obrázky správně pojmenujete a popíšete.

Příklad: Budu chtít vložit do článku o angličtině pro samouky banner na kurz Online Jazyky. Soubor se bude jmenovat takhle:

  • anglictina-pro-samouky-online-jazyky.jpeg

Jakýkoli jiný způsob pojmenování se nepřipouští. Nepoužívejte mezery, podtržítka, nic takového. Pouze pomlčky. A nepoužívejte ani diakritiku.

Další důležitý bod jsou takzvané ALT popisky. Najdete je u každého článku na webu. Buď přímo v médiích, nebo při editaci článku.

Příklad: Stejný článek, ale tentokrát obrázek anglických knížek.

Jak na SEO optimalizaci ukázka popisku obrázku

Alt popisek už pište normálně česky s diakritikou.

Ideální bude, když alt popisek a název souboru se budou trošku lišit. Třeba použijte jiný slovosled, nebo slova jinak vyskloňovat.

Meta popisek

Hodně důležitá věc. Pokud nevíte co to je meta popisek, tak to je text, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání.

Například když zadáte do vyhledávače: Audioknihy o podnikání, tak vám odkaz na můj článek vyběhne takto:

Jak na seo výsledky vyhledávání

Meta popisek je ten text pod nadpisem.

💡 TIP: Pokud se chcete ve výsledcích vyhledávání odlišit, tak můžete použít emoji. Nepřehánějte to ale. Google se nakonec sám rozhodne, jestli je zobrazí nebo ne. U některých článků mi to funguje, někde ne.

Meta popisek MUSÍ obsahovat klíčové slovo a zároveň musí být napsaný tak, aby přitahoval pozornost a lidi na něj chtěli kliknout.

Jak SEO Yoast, tak Rank Math vám umožní jej snadno editovat a ohlídají i jeho délku.

Jak na SEO meta popisek

Linkbuilding

V každém správném návodu jak na SEO optimalizaci 😉 nesmí chybět informace o linkbuildingu.

Co to je?

Jsou to odkazy, které vedou na váš článek, ale i z vašeho článku. Jsou to odkazy, které vedou z jiných webů, ale i z vašeho webu.

  1. Přidejte do článku pár odkazů na další obsah (články) na vašem webu.
  2. Projděte starší články a stránky přidejte do nich odkazy na váš nový článek.
  3. Dejte si tu práci a projděte internet a najděte relevantní články a napište jejich autorům, nebo majitelům webu, že byste chtěli u nich umístit odkaz na svůj článek.

Asi je vám jasné, že poslední bod nebude zas tak jednoduchý. A víte co, máte pravdu. Není jednoduché se domluvit s majiteli článků a často vás to bude i něco stát.

Pro dlouhodobé výsledky z vyhledávání je to ale klíčové. Pokud na váš web odkazují jiné (kvalitní) weby dáváte tím vyhledávačům jasný signál, že váš web je kvalitní a že jej můžou upřednostnit před ostatními.

💡 TIP: O linkbuildingu máme v Affiliate Výzvě celou jednu lekci v posledním 4. modulu.

Obsah

Obsah a FAQ jsou už trošku pokročilejší techniky. Nicméně jejich implementace je poměrně jednoduchá a zvládne ji i méně pokročilý uživatel.

Obsah článku je zajímavá „novinka“, která se začala objevovat teprve v posledních letech. Jednoduše na úvod článku přidáte výčet těch nejdůležitějších kapitol z článku.

Může to vypadat třeba takhle:

Jak na seo ukázka obsahu

Kapitoly uvedete podnadpisy. Mimochodem, podnadpisy (tag H2, H3, atd.) jsou taky extrémně důležité. Používejte v nich klíčová slova.

A pak vytvoříte takzvané kotvy v textu a z obsahu na ně budete odkazovat.

Tady je video návod jak na to (i s překlepem).

Samozřejmě, že na tohle jsou i různé pluginy do wordpressu. Já se ale snažím používat minimum pluginů (zpomalují web – to není dobrý pro SEO). A tohle mi přijde natolik primitivní, že na to plugin nepotřebuji.

Obsah především zpříjemňuje uživateli orientaci. A to chceš!

Hned se dozví co v článku najde a většinou zaroluje na sekci, která ho zajímá = zůstane na stránce déle. Tím se sníží míra okamžitého opuštění stránky (bounce rate) a to je zase známka pro google, že je to kvalitní obsah.

Sekce FAQ

Poslední bod návodu Jak na SEO optimalizaci je o FAQ sekci. Je to speciální modul, který jednoduše vložíte právě pomocí pluginů SEO Yoast, nebo Rank Math. Oba to mají už nabízejí ve verzích zdarma.

Potom to v editaci článku vypadá takhle:

A vy jenom napíšete do příslušných míst otázku a odpověď. Možná bude potřeba to trošku graficky nastylovat, aby to ve článku vypadalo hezky.

Na mém blogu teď tyhle sekce nevypadají kdovíjak hezky. Chystám se, že grafické nastylování svěřím brzo někomu, kdo tomu rozumím.

Hlavní důvod proč tohle dělat je tady. Takhle to totiž potom vypadá ve výsledcích vyhledávání, když v článku nastavíte FAQ.

Jak na seo sekce FAQ

💡TIP: Je to mimochodem tady způsob jak přidat svůj affiliate odkaz přímo na stránku google do výsledků vyhledávání. 😉

Jak na SEO – vaše nejčastější otázky a odpovědi

Co je to SEO?

SEO je zkratka, která znamená Search Engine Optimization. Volně přeloženo je to optimalizace pro vyhledávače. Jsou to zkrátka techniky a metody, které zlepšují nalezitelnost webu na internetu. Přesně tedy na Google, Seznamu, a dalších vyhledávačích.

Za jak dlouho uvidím výsledky?

SEO je běh na dlouhou trať. A záleží to na mnoha dalších faktorech. Kvalitě domény (obsah, stáří, návštěvnsot, atd), konkurenci a hledanosti na klíčové slovo a spoustě dalších faktorů. Některé články se můžou na prvních stránkách začít objevovat velmi rychle. Někdy to může trvat i rok a je potřeba neustále na to makat.

Co všechno ovlivňuje SEO?

Kvalita domény, kvalita obsahu a asi tak 1.000 dalších faktorů. Důležité jsou i zpětné odkazy, které vedou na váš web. Současně s optimalizací vlastního obsahu je dobré pracovat i na liknbuildingu.

Kde začít se SEO?

U sebe. Nejlepší bude začít analýzou klíčových slov. A potom psaním nového a úpravou stávajícího obsahu na webu. A následně systematicky budovat zpětné odkazy.

Co je to klíčové slovo?

Je to slovní spojení, které zadáváte do vyhledávače když něco hledáte.

Co je SEO analýza?

Je to především návrh klíčových slov. Může to být ale i návrh architektury webu a analýza jeho současného stavu, včetně nalezení příležitostí pro zlepšení.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.