Správa affiliate programu – jak to (u mě) funguje

Líbí se vám potenciál affiliate marketingu a přemýšlíte o spuštění vlastního affiliate programu? Nebo už affiliate program máte, ale tušíte, že by vám mohl fungovat lépe (víc objednávek).

V obou případech jste tady správě.

  • Promyslím a připravím strategii vašeho affiliate program na míru.
  • Postarám se o obchodní i technické nastavení aff. programu
  • Zajistím správu, vyhledávání a komunikaci s partnery a dlouhodobý rozvoj vašeho aff. programu.
Dušan je jeden z mála affiliate manažerů, který nad prací přemýšlí, učí se a inovuje. Je poznat, že ho affiliate management baví a naplňuje a to je asi jeden z důvodů, proč je v něm opravdu dobrý.
jaroslav janicek 300x300 1
Jaroslav Janíček
Spolumajitel AffilBox.cz

Jak to probíhá:

1. krok: Zmapujeme situaci

Napíšeme si, nebo zavoláme a pobavíme se o potenciálu affiliate marketingu pro vaše podnikání.  

Vy mi ukážete svůj e-shop (službu) a nastíníte vaši představu a očekání od vlastního affiliate programu. Chcete například:

  • nové objednávky a zvýšit obrat
  • recenze na vaše produkty
  • zvýšit povědomí o vaší značce

Na základě zkušeností, detailní znalosti trhu a letité spolupráci s affiliate partnery dokážu rychle a relativně přesně odhadnout možný vývoj aff. programu.

Pobavíme se o příležitostech, potenciálu, ale upozorním vás i na možná rizika. 

Je pro mě hodně důležitá transparentní spolupráce a především reálná šance affiliate programu na úspěch. Pokud tam tu příležitost jednoduše neuvidím, tak do spolupráce nepůjdeme.

Ve většině případech to ale půjde. Takže po prvním kontaktu je to potom už „jenom“ o investici z vaší strany a know how a poctivé práci z mé strany.

2. krok: Probereme detaily

Pokud si plácneme, tak první krok je úvodní workshop. Je to cca 1-2 hodinová konzultace, kde probereme všechny detaily vašeho affiliate programu. 

Mezi nejdůležitější body patří například:

  • technické řešení,
  • výše provize a všechny její varianty, 
  • způsob propagace a jaký partnery chcete.

A zhruba dalších 80 bodů, které jsem za svou praxi affiliate manažera řešil a je dobré je dopředu probrat. Nemusíte se ale bát. Jde to rychle a dostanete dopředu notičky, takže se můžete detailně připravit.

Během této první schůzky si rozdáme i první úkoly. Vznikne oficiální dokument o podmínkách vašeho affiliate programu, který je součástí smlouvy o spolupráci.

Pak už stačí jenom podpis smlouvy po kterém posílám první fakturu za správu a společně se pouštíme do nastavování vašeho affiliate programu.

3. krok: Spustíme program

Povedu vás za ručičku a postupně společně nastavíme affiliate program v kterém si budou affiláci libovat. 😉

Většinou tenhle proces zabare 1 měsíc. Důkladné přípravy a vyladění programu si zkrátka vezmou nějaký čas.

Co budete muset udělat vy:

  • vytvořit a nastavit e-mailovou adresu pro komunikaci s partnery
  • nastavit měřící kódy na vašem e-shopu (dostanete přesné instrukce, co kam vložit)
  • připravit propagační materiály (bannery, atd.)
  • a některé další body

Dobrá zpráva je, že když uděláme dobrou práci v předchozím bodě (úvodní workshop), tak to tady jde už poměrně efektivně.

Co uděláme my

Především připravíme váš program, aby byl funkční a mohli jsme zvát první affiliate partnery.

  • Nastavíme měření konverzí a počítání provizí.
  • Všechno detailně otestujeme.
  • Připravíme obchodní podmínky vašeho aff. programu.
  • Vyladíme popisky aff. kampaní.
  • Připravíme jednoduché návody pro partnery.
  • A spoustu dalších věcí.

Čas jsou peníze. Rozhodně to nebudeme zdržovat a jakmile to bude jenom trošku možný, tak začneme zvát první partnery.

Nejdřív ale musíme mít jistotu, že vše funguje na 100 % a partneři budou vědět, co mají dělat. Z mé dlouhodobé zkušenosti vím, že tento proces většinou zabere cca 1 měsíc.

4. krok: Aktivní správa

Aktivní správa affiliate marketingu u mě zahrnuje:

1. Vyhledávání a oslovování partnerů: Většinou oslovíme cca 20 partnerů měsíčně. Ze začátku jsou to především noví partneři. Později přidáváme i pravidelnou komunikaci se stávajícími.

Mám připravenou vlastní databázi cca 500 affiliate partnerů (webů), ale vždy vyhledáváme i nové příležitosti pro váš program.

2. Domlouvání a vylepšování propagace: Není to jenom o vyhledávání a oslovování partnerů. Aktivně nabízíme produkty na recenze, vylepšujeme propagaci u stávajících partnerů, řešíme slevové kódy, atd.

Také domlouváme podporu jednorázových akcí (vánoční kampaně, Black Friday, atd.). 

To vše samozřejmě na základě podmínek propagace, jejichž dodržování pravidelně hlídáme.

3. Aktuálnost programu: Komunikujeme novinky a akce partnerům a držíme váš program aktuální. Není nic horší, než když potenciální partneři na první pohled vidí, že program není aktuální.

Hlídáme proces schvalování konverzí a vyplácení provizí. Řešíme i možné problémy, nebo přestupky partnerů, které během správy můžou nastat.

4. Administrativa a reportování: Díky naším reportům máte 100 % přehled o výkonu affiliate programu, ale také o komunikace s partnery a domluvenými spolupracemi.

report affiliate programu priklad
Příklad reportu výkonu affiliate programu.
report partneri ukazka
Ukázka reportu komunikace s aff. partnery.

Cílem aktivní správy je především pravidelný a dlouhodobý rozvoj vašeho affiliate programu.

Affiliate program není sprint, ale spíše maraton. Úspěch většinou zaručí dlouhodobá a pravidelná aktivita.

vykon affiliate marketingu kvartal
1. příklad: Výkon nového affiliate programu po 4 měsících (50 konverzí / měsíc)

Většinou to trvá několik měsíců, než se začnou objevovat první výsledky (viz 1. příklad). Někdy to ale může trvat ještě déle, než přijdou uspokojivé výsledky (viz 2. příklad).

vykon affiliate marketingu rok
2. příklad: Výkon affiliate programu za 1 rok (tržba 163.000 Kč / měsíc)

Reálný potenciál affiliate marketingu je nárůst o 5 – 10 % vaší tržby. Jsou ale výjimky, kdy to klidně může být i 50 %. 

Kromě výkonu má affil i velký přesah do budování značky vašeho obchodu.

V dlouhodobě spravovaných programech máme i stovky partnerů, kteří vytvářejí nejrůznější obsah (video, články, podcasty, sociální sítě, atd) s odkazy do e-shopu.

Pokud vám to dává smysl, tak se mi ozvěte. Budu se těšit. 

Reference

S panem Součkem jsme začali spolupracovat v druhé polovině roku 2022 a ze začátku jsem si nebyl jistý, jak naše spolupráce bude vypadat nebo celkově co čekat od kompletní správy affiliate. Pan Souček však už od začátku všechny mé obavy rozptýlil, jelikož jsem viděl, jak je do své práce zapálený a bylo vidět, že má mnoho zkušeností a s tím i mnoho znalostí. Na panu Součkovi oceňuji velmi rychlé reakce, skvěle zpracované reporty, příjemnou a pravidelnou komunikaci, kreativní myšlení, snahu a opravdu vysoký výkon, který upřímně oceňuji. Rozhodně spolupráci s panem Součkem mohu doporučit komukoliv, kdo začíná s affilem, ale i těm, kteří chtějí affil dostat na úplně jiný level.
lukas sluka 300x300 1
Lukáš Sluka
Generální ředitel OLIVIE
S Dušanem a jeho týmem spolupracujeme již několik let a troufám si tvrdit, že se nám společně daří dělat jedny z největších affiliate online kampaní československého internetu. Dnes nás affilate marketing nestojí nic, protože si na sebe vydělá a přináší nám významné procento tržeb. A přesně takhle jsem si to představoval 🙂
martin
Martin Dvořák
CEO Online jazyky
Dušan je jeden z mála affiliate manažerů, který nad prací přemýšlí, učí se a inovuje. Je poznat, že ho affiliate management baví a naplňuje a to je asi jeden z důvodů, proč je v něm opravdu dobrý. V AffilBoxu ho rádi naším klientům doporučujeme, protože víme, že vždy doručí špičkový servis. Dušan má ještě jednu důležitou vlastnost a to je, že nebullshituje, když nevidí smysl ve spolupráci, řekne to na plnou hubu.
jaroslav janicek 300x300 1
Jaroslav Janíček
Spolumajitel AffilBox.cz
Když jsme spouštěli affiliate program pro domaci-pivoteka.cz, rozhodli jsme se pana Součka využít jako affiliate managera kvůli jeho jasné představě o realizaci tohoto úkolu. Bod po bodu nás provedl celým procesem, jak po technické stránce, tak oslovování potenciálních partnerů a následné práce s nimi. Nyní máme denně objednávky od našich affiliate partnerů. Díky panu Součkovi jsme náš affiliate nastartovali mnohem rychleji.
petr vesely 300x300 1
Petr Veselý
Domácí pivotéka

Cena

12.000 Kč bez DPH / měsíc

Cena odpovídá 8 hodinám (1.500 Kč bez DPH / hodina) práce mě a mého týmu. Zahrnuje především aktivní správu a v případ nových klientů nastavení programu.

Nezávazná konzultace zdarma

Nejste si jistí, jestli je affiliate marketing, případně spolupráce se mnou a aktivní správa, pro vás to pravé? Pojďme si krátce zavolat a společně to zjistit (viz krok č. 1).

1. Napište mi, pro jaký e-shop, nebo online projekt byste chtěli spustit affiliate program. Případně adresu vašeho aff. programu, který byste chtěli aktivně spravovat.

2. Podívám se na to a rovnou vám i navrhnu i termín nezávazný konzultace (cca 30 minut), kde probereme detaily, rizika, příležitosti a možnosti spolupráce.

Pište na: dusan@dusansoucek.cz

Těším se na spolupráci.