Případová studie Z nuly na 1.071.799 Kč znovu v prodeji.

Přesný postup, jak jsme za 14 dní získali 239 prodejů. Při investici do reklamy 21 497 Kč

Kniha DOTCOM SECRETS by Russell Brunson – recenze a poznámky

Prý americký bestseller?

Odhaluje tajemství prodejních funnelů.

Jak mít větší profit z online podnikání.

A přitom v knížce není ani písmenko o konverzi, nebo zvyšování návštěvnosti.

DotCom Secrets Russell Brunson - knížka za poštovné

DotCom Secrets je moje první knížka v angličtině, která mi ležela doma asi rok. Poprvý, když jsem ji zkoušel přečíst, tak jsem to jednoduše nedal. Moje ANJ na to neměla.

Teď jsem ji přečetl téměř za měsíc. Tím se nemůže pyšnit ani mnoho knih v češtině. Ale o moje jazykové, nebo čtenářské schopnosti vás nejspíš nezajímají.

Obsah

Žebříček produktů
Tři typy návštěvnosti
Atraktivní charakter
Uvítací telenovela
Denní e-maily
Kouzlo očekávání
Bloky prodejních funnelů
Princip návnady
Funnel s knížkou zdarma
35 bloků prodejní stránky
Následný funnel
Jak prodávat na webináři
Jak prodávat drahé produkty
FAQ nejčastější otázky a odovědi

Moje poznámky z knížky DotCom Secrets

Autorem této knížky je Russell Brunson. Pokud nevíte kdo to je, tak nevadí. Bohatě bude stačit, když vám prozradím, že podle jeho návodů a online kurzů staví své marketingové strategie hodně autorů online produktů. Včetně špiček českého a slovenského infopodnikání.

Russell je také majitelem firmy Click Funnels, což je něco podobného jako MioWeb, FAPI, Smartemailing a další aplikace dohromady.

S tím rozdílem, že výše uvedené jsou z Brna a Click Funnels je z USA a svoje kurzy díky němu prodávají podnikatelé z celého světa. Včetně Čechů a Slováků podnikajících v zahraničí.

Jeho knížku jsem si prostě musel přečíst.

Kniha DotCom Secret zdarma (za poštovné) >>

Žebřík produktů

To je právě ten klíč k ziskovosti podnikání. Pokud podnikáte v nějaké oblasti (třeba učíte lidi zdravě jíst), tak vaše produkty by měli být od levných až po ty VIP.

Na levných produktech získáváte platící kontakty. A na těch VIP děláte zisk. Dává to smysl. Rodina produktů, včetně produktu s pravidelnými platbami (klub, software) jsou klíčem k dlouhodobosti podnikání.

Jedním e-bookem, nebo kurzem zkrátka velkou díru do světa neuděláte.

  • Ta která vás vůbec nezná a říká si, co jste zač?
  • Ty co vás znají a jsou ochotni od vás odebírat e-maily, sledovat vás na sociálních sítích, atd.
  • A ty co od vás kupují.

Asi je vám jasné, že v každé skupině se skrývá jiná příležitost. Není to nic nového. Jen mi to přišlo děsně jednoduše popsané. Je to podobné jako strategie See Thik Do Care. Jen jednodušší.

Atraktivní charakter

Russell tuhle problematiku začal příběhem. Ostatně jako spoustu jiných kapitol.

Znělo to nějak takhle.

„Udělali jsme všechno podle tvých návodů a přesto neprodáváme. Proč?

Protože nikoho nezajímáte!“

V expert businessu (infopodnikání) je role autora, nebo lektora klíčová. Pokud ten člověk je nezajímavý. Nemá atraktivní story, nemá reference… Je to zkrátka „noname“, tak všechny marketingové strategie budou zkrátka drhnout.

Člověk by měl mít jasný názor, za který se dokáže jasně postavit. Jenom takového lídra budou lidi poslouchat a budou od něj kupovat.

Pokud se snažíte vyhovět všem, tak jste holka pro všechny a nikdo vám nevěří a nikoho nezajímáte. Russell tomu říká, že zkrátka musíte být polární. Buď na jedno straně, nebo na druhé. 😉 Žádný kompromis.

Jiný amík, kterého sleduju říká.

Love me, or hate me. There’s no money in the midle.

To mi přijde přesnější.

A kde jsou kuwa ty prodejní funnelly?

Jo to jsem si také říkal…

Člověk se těší na zuřivý prodejní strategie, kde konečně objeví jak donekonečna prodávat na tom internetu.

A světová celebrita v tomhle řemesle mu řekne. Víš, musíš být pro lidi atraktivní. Wau… To by mě nanapadlo.

Než ale začnete nadávat, tak se podívejte kolem sebe. Vidíte mezi úspěšnými podnikateli někoho, kdo by tomu popisu výše neodpovídal? 😉

Strategie, funnely a techniky prodeje jsou jedna věc. O konverzi ale rozhoduje mnohem více věcí. A síla značky je jedna z nich.

DotCom Secrets Russell Brunson

Uvítací telenovela

My tomu říkáme uvítací série e-mailů. Ale není to obyčejná uvítací série. Je to uvítací telenovela.

V knížce Russell Brunson popisuje princip svých uvítacích e-mailů. Zkrátka detailně ukazuje co lidem posílá, když si stáhnou některý jeho magnet zdarma.

Kniha DotCom Secret zdarma (za poštovné) >>

V DotCom Secrets najdete 5 e-mailů s vysvětlením proč jsou napsané, tak jak jsou napsané. Tohle bylo hodně zajímavý.

A co, že je ten princip telenovely? Je to umění napsat e-maily tak, aby se lidi těšili na další e-maily. Je to technika, jak zvýšit čtivost e-mailů.

A není to nic jednodušší, než to co používají režiséři televizních seriálů a telenovel. Vždy vás nějakým způsobem zaháčkují, abyste se příště na tu šílenost dívali znova. Jde o šikovné zaháčkování čtenářů.

A jak to dělá?

V e-mailu A navnadí na informaci X, která přijde druhý den v e-mailu B.

V e-mailu B nejdřív popíše infomraci Y, kterou se dozvíte v e-mailu C a potom teprve dodá informaci X, kterou slíbil v v e-mailu A, že ji dodá v B.

Jestli tomu nerozumíte, tak si to přečtěte ještě jednou. A pak znova. Dává to perfektní smysl. Jasně, že to nedělá takhle okatě.

To já to jenom chtěl vysvětlit jednoduše a logicky. Opravdu. 😉

Přečtěte si to ještě jednou. V A slíbí X a v B nejdřív slíbí Y a pak dodá X. 😂

Denní e-maily

Cituji: „Každý den, kdy na svoji databázi nepošlu e-mail přicházím o peníze.“

Jsem podobného názoru a v této kapitole se mi nejvíc líbila ukázka dvou e-mailů, které byly o běžných každodenních situacích. Ne o produktu, ne o prodeji, ne o marketingu.

Prostě píše, co se mu právě přihodilo (v práci, nebo v osobním životě) a šikovně to stočí na prodej nějakého svého produktu.

Žádný složitý copytriky. Prostě jenom sdílení každodenních příběhů s koncovkou v prodeji. Easy…

Zkrátka nemusíme zdlouhavě přemýšlet nad e-maily a ladit každé slůvko. Napište co máte na srdci, tak jako byste to psali kámošovi. Takhle to dělá Russell. Respektive jeho asistentka. Nenapsal to takhle natvrdo, ale pochopil jsem z toho, že on tyhle denní e-maily nahrává a někdo je pak přepisuje a posílá.

Všechno je v tom, jaké nastavíte očekávání

Další silná myšlenka, která stojí za vytažení na světlo. Nebo do článku. 😉

Myslí tím, že jaké očekávání nastavíte u lidí (návštěvnosti), které posíláte na prodejní stránku takový můžete očekávat výsledek.

Když v e-mailu mluvíte o tom jaký výsledky můžou lidi mít, když si koupí produkt, tak s takovým nastavením v hlavě lidi půjdou na stránku.

Kdy v e-mailu budete bulvární a budete slibovat bombastické novinky, tak se lidi půjdou podívat na bombastické novinky a nebudou očekávat něco, co by jim mohlo vyřešit problém, který mají.

Zkrátka prodej začíná dávno před tím, než lidi přijdou na vaší prodejní stránku. Začíná v reklamě, v předmětu e-mailu, v e-mailu.

Dobrá zpráva je, že vy můžete tím jak komunikujete „nastavit“ mysl návštěvníka na tu správnou nákupní náladu. Není to manipulace, spíš bych to nazval vytažením pravých motivů cílové skupiny na povrch.

Vždy, když cokoli tvoříte se zamyslete nad tím, jak se potom bude čtenář/divák cítit. A hlavně jak chcete, aby se cítil. 😉

Bloky do prodejního funnelu

DotCom Secrets ukázka bloků prodejní stránky

Kniha DotCom Secret zdarma (za poštovné) >>

Jedna z hlavních myšlenek v DotCom Secrets je skládání prodejních funnelů jako když skládáte lego. Máte jednotlivé kostičky (viz obrázek) a z nich navrhujete a stavíte prodejní funnely.

Já jsem na legu vyrostl, proto mě tahle myšlenka přijde geniální. Vymyslet a poskládat funnel není jednoduché. Je tam hrozně moc proměných (e-maily, reklamy, stránky, copy, psychologie prodeje, atd.).

Rozdělení všech prvků a podle toho do jaké fáze nákupního cyklu jsou určeny nám všem může výrazně zjednodušit uvažování nad stavbou funnelů.

  • Příklad: Webinář je lepší komunikovat na lidi, kteří vás už trošku znají, než na studené kontakty. Tohle říkají i mé testy. Vždy, když webinář komunkujeme na studené kontakty, tak na něm moc neprodáme.
  • Příklad 2: Články, kvízy, novinky jsou skvělý neprodejní obsah. Očekávejte od něj možné zvětšení vašeho publika (databáze), ale ne prodeje.

Vaším úkolem v marketingu je vést lidi přibližně tímto způsobem:

návštěvník —> lead (kontakt) —> kupující —> lepší kupující (stálý zákazník)

Když se vrátím k té fotce. Tak je tam jednoduše ukázáno, co máte použít, pokud chcete právě naplňovat cíle v jednotlivých fázích.

  • získávat prodeje: Tak je to například trial, tripwire (likvidační nabídka), knížka za poštovné, atd.
  • když chcete budovat databázi: Squeeze, Pop-up, dvoukrokový objednávkový formulář, atd.

Není to nic nového. Spíš je to jakési vytvoření šablon a zjednodušení uvažování nad celou problematikou tvorby funnelů.

Takhle nehezky Russell Brunson říká dobře známemu, nejdřív získej kontakt a potom prodávej. Tato strategie má pořád ještě hodně nepřátel. Ale funguje dokonale. Tenhle obrázek mluví za vše:

  • Viděli jste někdy dvoukrokový prodejní formulář (nejdřív e-mail, potom adresa a zadání karty?
  • Viděli jste prodejní stránku produktu, kterou si musíte nejdřív odemknout zadáním e-mailu.

Těch příkladů použití této techniky je spousta. Proč myslíte, že to všichni dělají? Proč neprodávají rovnou na přímo. Bez zadání e-mailu?

Proč asi…

DotCom Secrets test návštěvnosti

Zkuste si udělat podobný test na svých produktech. 😉

Funnel s knížkou zdarma

Tedy přesněji s knížkou za poštovné. O významu dvoukrokového prodejního formuláře už jasně mluví obrázek o pár řádků výše.

Mě tady spíš zaujala šikovná komunikace upsellu.

Říká tomu OTO script. On má vůbec na všechno takový zajímavý zkratky. Tahle znamená One Time Offer. V DotCom Secrets je super návod jak jej komunikovat. Najdete tam opět lego kostky, pro poskládání upsellový nabídky.

Mě ale zaujaly 2 chyby, které u komunikace upsellů vidím neustále.

  1. Nenabízejte více od té samé věci.

    Častá chyba. Lidi si třeba koupí 5 šablon prodejní stránky a na upsellu jim nabídnete dalších 5. To už mají, to nepotřebují a nebo znejistí, jestli těch prvních 5 jim bude stačit = začnou pochybovat o svém rozhodnutí.

    Nabídněte něco, co souvisí a rozšíří službu, ale ne to samé. K šablonám prodejních stránek můžete dát třeba šablony upsellu. Cítíte ten rozdíl?
  2. Neprodávejte náhodné produkty

    Upsell by neměla být náhodná věc z vaší nabídky. Ale měl by co nejvíc souviset s první nabídkou. Co by lidem ještě víc pomohlo? Jaký otazník budou mít v hlavě. Nabídněte jim produkt, který to vyřeší.

    I tady je potřeba nad tím vším přemýšlet strategicky. Často vidím, že se do upsellu nacpe něco úplně nesouvisí s hlavní nabídkou.
DotCom Secrets Russell Brunson

35 bloků prodejní stránky

Tak tohle mě hodně překvapilo. Nečekal jsem, že v knížce o prodejních funnelech najdu návod na napsání kompletní prodejní stránky. Ale je tam.

A je výbornej. Plný příkladů. Opět je to lego princip. Ale těch kostiček máme celkem 35 a jsou rozdělený do 3 S: Star, Story, Solution.

Tohle byla naprostá bomba a myslím, že o tom napíšu samostatný článek.

Následující prodejní funnel

Na tohle jsem se těšil asi nejvíc. Protože to je téma, které teď hodně řeším a v kterém vidím největší potenciál. Nebo spíše můj velký nedostatek.

Russell to tady strčil na 1 jednu stránku a spíše mluví o prodeji produktu, který lidé platí opakovaně. To mě trošku nas*alo. Myslím, že o následné komunikaci a automatizaci prodeje by se dala napsat samostatná knížka.

Jak prodávat na webináři

Vím a mám úspěšně vyzkoušeno, že webináře v prodejních cestách fungují skvěle. Jednorázové i ty automatizované mají v našich strategiích pevné místo.

Ale nenapadlo mě, že se v DotCom Secrets dočtu o detailní struktuře prodejního webináře jsem netušil. Je tady podobný podrobný popis jako u prodejní stránky.

Jak zahájit webinář, jak strukturovat obsah a jak prodávat. Je toho tam hodně. Mě zaujal tento tip.

„lidská mysl si pamatuje poslední věc, kterou jste ji ukázali“. Pokud tedy představujete svoji nabídku, tak ukážete produkt 1, pak bonus 1, pak bonus 2. Vždy lidi mají v hlavě jenom tu jednu věc.

Proto je důležité, než představíte finální cenu mít v prezentaci jeden slide, který vše ukáže na jedné straně! A pak teprve představit cenu.

Jak prodávat drahé produkty.

Poslední myšlenka z knížky DotCom Secrets od Russell Brunson patří prodeji VIP produktů. Tyto high ticket produkty se většinou prodávají individuálně přes telefon.

Zaujala mě ale myšlena 2 prodejců (telefonistů).

  • První zjistí základní věci a informace a vyhodnotí jestli zájemce je vhodný kandidát pro VIP produkt (seminář). Ale neuzavírá obchod. Pouze zjišťuje informace. A když kandidát vyhovuje, tak je předává svému nadřízenému.
  • Potom zájemci volá jeho nadřízený a ten už má za úkol uzavřít obchod.

Psychologie, která je za tím je úžasná. V prvním případě, je zájemce v klidu a rozpovídá se, protože dobře ví, že nikdo na něj nebude tlačit a chtít mu to prodat. A potom, když volá nadřízený, tak naopak počítá s tím, že spolu budou uzavírat obchod. Geniální.

Jak říká Russell „Vše je v nastavení očekávání“. A o úspěchu tolik nerozhoduje, jak poskládáte finální prodejní funnel, ale jak kvalitní a propracovaný budou jednotlivý součástky.

Tuhle knížku můžu rozhodně doporučit!

Kniha DotCom Secret zdarma (za poštovné) >>

FAQ nejčastější otázky

❓Kolik knížka stojí?

Knížka je zdarma. Platíte pouze poštovné. To je v US $9,95. Pro Česko, Slovensko a zbytek světa je to $19,95.

❓Kde se dá objednat?

Nejlepší je objednat přímo od autora. Knížku ale najdete i ve většině světových knihkupectví, včetně Amazonu. Jen tam nebude zdarma (za poštovné).

❓Za jak dlouho mi přijde do ČR (Evropy)

Já ji měl doma zhruba do jednoho týdne. Ale digitální bonusy ke knížky přišli okamžitě. 😉

❓Dá se pořídit i jako audio

Určitě. Jednoduše u objednávky potom zaškrtnete, že chcete i audio. To možná přijde rychleji, než fyzická knížka. Ale nezkoušel jsem, já kupoval jenom fyzickou knížku.

DotCom Secrets the Underground Playbook for growing your company online

DotCom Secrets je moje první knížka v angličtině, která mi ležela doma asi rok. Poprvý, když jsem ji zkoušel přečíst, tak jsem to jednoduše nedal. Moje ANJ na to neměla.

URL: https://www.dusansoucek.cz/go-dotcom-secrets

Author: Russell Brunson

Name: DotCom Secrets the Underground Playbook for growing your company online

Author: Person, Russell Brunson

ISBN: 978-1-63047-477-5

Format: https://schema.org/Paperback

Editor's Rating:
5
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.