Čísla a fakta milionové kampaně Copykiller

Věřte, nebo nevěřte, ale za kampaní na online kurz Copykiller  prodávejte textem stojí moře času, stovky hodin práce a několik litrů dobré kávy a poctivého alkoholu.

Neinspirovali jsme se v zahraničí ani neokopírovali ověřené návody na úspěch ani zaručené rady od expertů na všechno. Šli jsme vlastní cestou a celou kampaň jsme si od začátku až do konce trapně vymysleli. A stálo to za to!

Tržbu 1 071 799,31 má na svědomí několik principů, originálních nápadů, kulervoucí nasazení a precizní strategie. O tom si ale dnes povídat nebudeme. O tom bude moje přednáška na Copykiller Festu.

Dnes Vám prozradím přesná čísla celé kampaně. 😉

Pro začátek trošku ekonomických ukazatelů:

  • Celková tržba kurzu Copykiller: 1 071 799 Kč (239 prodejů)
  • Downsell a likvidační nabídka: 48 841 Kč (49 prodejů)
  • Investice do reklamy: 21 497 Kč
  • Náklady na natáčení: 17 000 Kč
  • Náklady na grafiku: 16 600 Kč
  • Náklady na tvorbu webu: 15 703 Kč
  • Affiliate provize: 206 318 Kč (včetně 25 520 Kč motivační odměny)

Ještě se hodí dodat, že to bylo cca 2 měsíce práce a zhruba 14 dní intenzivní masírky na tom internetu.

Možná vás překvapí poměrně nízká investice do reklamy. No, uvařit milion s půlmilionovou investicí do reklamy není žádné velké umění. Drželi jsme se při zemi a každou investovanou korunu dobře zvažovali. Možná právě proto měla kampaň takový úspěch.

Nebojím se riskovat, ale také se držím realistických odhadů na základě zkušeností a situace na trhu. Před kampaní existovala pesimistická predikce, která jasně říkala, co si můžeme dovolit, abychom v kampani nezahučeli.

Takhle vypadal náš pesimistický odhad:

V porovnání s konečnými výsledky je to teď docela úsměvné. Ale ekonomický úspěch není nikdy jistý. A není ostuda počítat s tím nejhorším. Spíš je to velmi prozíravé a umožňuje to bezpečně plánovat.

Ale pojďme na další čísla. Tady je takový rychlý přehled návštěv, kontaktů a prodejů.

  • Návštěvy: 16 604 návštěv CK / 7 064 JV*
  • Stažení e-booku Jedna věc: 2 577
  • Registrací na webinář: 2 262
  • Celkem prodejů Copykiller STARTER: 90
  • Celkem prodejů Copykiller MASTER: 150

*CK = web www.copykiller.cz – hlavní web kampaně
JV = web www.jednavec.cz – podpůrná strategie kampaně. O tomto neobyčejném e-booku ještě bude řeč.

Zajímavý je, že mnohem více lidí si kupovalo dražší variantu kurzu (MASTER). Ehm… vlastně, my jsme to tak poskládali! Tomu se říká správná marketingová práce s cenou a komunikace produktu.

 Pojďme to teď rozpitvat trošku detailněji

Kampaní prošlo celkem 3 778 e-mailových kontaktů, které přišly pomocí následujících zdrojů:

  • Affiliate partneři: 1494 kontaktů (1068 JV / 426 CK – webinář)
  • Placená reklama: 508 kontaktů (143 JV / 365 CK – webinář)
  • Přímá akvizice z našich zdrojů: 1 776 kontaktů

O zdrojích, se kterými jdete do kampaně a stavíte na nich svoji strategii, budu hodně mluvit na Copykiller Festu – je to často rozhodující faktor. U nás poslední číslo napsaly naše stávající weby, e-mailové databáze, fanpage i osobní profily na Facebooku.

Zajímavá statistika jsou také náklady na kontakty zdarma. Když nebudu počítat náklady na kvalitní alkohol jako podpůrný prostředek pro tvorbu příspěvků na FB a psaní článků a mailů, tak jsme měli jenom 2 placené zdroje:

  • Affiliate: 138 Kč / 1 kontakt
  • Placená reklama: 42 Kč / 1 kontakt

Čísla mluví jasně – reklama je více než 3levnější. Ale pokud byste teď chtěli zlomit nad affilem hůl a všechno narvat jenom do reklam, tak to bude právě totálně nestrategický. Affil má velký význam. Musí se ale používat opatrně a počítat s tím, že to není úplně levný zdroj. Mohl bych dlouho vyprávět o tom, co všechno jsme affilákům zakázali a jaké příběhy to napsalo. Tak třeba vyjde čas na afterparty na Copykiller Festu.

A tady se můžete rovnou podívat, jak si naši partneři vedli:

  • Celkem free kontaktů: 1 494
  • Celkem prodejů: 104
  • Nejlepší affiliate partner: 33 prodejů
  • Partnerů s alespoň jednou placenou konverzí: 15
  • Celkem vyplaceno affiliate partnerům: 206 318 Kč
  • Celková tržba přes partnery: 472 225 Kč

Bez partnerů by se nikdy neudělal takový výsledek, jaký se udělal. Fór je v tom, že traffic partnerů může, ale také nemusí být násobně efektivnější než vlastní traffic (třeba z reklamy). Affil je komplexní věda. 🙂

Vás ale teď už určitě zajímá, kde se vzaly finální prodeje.

  • Změřený mailing: 124 prodejů
  • Facebook free sdílení: 41 prodejů
  • THX strategy z Jedné věci: 14 prodejů
  • Facebook placená reklama: 11 prodejů
  • Remarketing Google/Sklik: 8 prodejů

Jsou to data z Google Analytics, takže je to poslední zdroj, z kterého šli zákazníci objednávat online kurz. Samozřejmě, že v tom kalupu se všechno nestíhalo detailně značit a zbytek objednávek, které nemají změřený zdroj, určitě také nepřišly jen tak z ničeho nic. 😉 Ale hodně jich bude právě z affilu.

E-mail marketing nepřekvapil, ale zajímavý je, že celých 41 prodejů bylo z free příspěvků na Facebooku. Naše osobní profily byly jedny ze základních zdrojů celé strategie. I když to navenek možná vypadalo spíš jako neřízená a totálně chaotická komunikace. 🙂

 

Ve skutečnosti je to všechno důkladně připravený a promyšlený. Teda… skoro všechno. 🙂


Něco prostě nevymyslíš… 😉

Ale zpátky k číslům!

Co dělaly kontakty před tím, než objednaly?

Faktorů, které ovlivnily výsledek bylo asi tak 100+! Kampaň měla ale 2 hlavní cesty k objednávkám. Jedna vedla přes e-book Jedna věc a druhá přes živý webinář. Tady se podívejte, kudy šly kontakty k objednávkám:

  • Celkem kontaktů, které přišly během kampaně: 3 778 (170 prodejů) = 4,4 % konverze
  • Celkem prodejů od lidí, kteří neprošli ani webinářem ani e-bookem zdarma: 73
  • Stažení e-booku Jedna věc: 2 577 kontaktů (125 prodejů) = 4,8 % konverze
  • Registrací na webinář: 2 262 kontaktů (142 prodejů) = 6,2 % konverze

Zatímco poslední dva ukazatele mají logicky velký překryv (hodně kontaktů si stáhlo e-book a bylo i na webináři), tak 73 přímých prodejů je hodně překvapujících. Tedy spíš to jen dokládá to, co tvrdím už několik let. Že nutit lidi konzumovat obsah zdarma není zas tak efektivní, jak se říká. Občas je fajn jim i rovnou prodávat.

A naopak velmi neefektivní je dávat obsah zdarma lidem, kteří chtějí kupovat (to jsou ty kilometrové prodejní stránky, hodinová prodejní videa, atd…) 😉 Někdy prostě stačí říct, kup si to, je to dobrý. O tom bude také jedno velké překvapení na Copykiller Festu! 😉

Někdy je prostě lepší narovinu říct:

Přijďte na Copykiller Fest – bude to legendární

E-book za půl mega!

O e-boocích se říká, že neprodávají. A je to pravda. Buď uspokojí natolik, že lidé nemají potřebu jít dál, nebo to je obsah, který nestojí za řeč. Logicky z toho pak moc prodejů není. My jsme ale pomocí e-booku zdarma prodali celkem 125 kurzů za půl milionu! A tady vám povím, co za tím bylo a v čem byl tento e-book jiný. 😉

Co by Vás ještě mohlo zajímat a co i nás překvapilo:

  • 0 videí zdarma, 0 videí v celé kampani! (jde to i bez nich)
  • 500 komentářů na stránkách s vysíláním webináře (ještě dávno před zahájením vysílání)
  • 650 lidí online na prvním webináři, 450 lidí na druhém (stejný obsah)
  • 300 000 Kč během jednoho večera
  • 6 prvních prodejů za 1 Kč! (chybička se vloudila)
  • 500 000 Kč během posledního dne kampaně! V pátek!
  • A ze všeho nejvíc vás bude zajímat tohle!

🙂

Čísla a fakta milionové kampaně Copykiller
3.7 (74.81%) 54 votes
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *