Případová studie Z nuly na 1.071.799 Kč znovu v prodeji.

Přesný postup, jak jsme za 14 dní získali 239 prodejů. Při investici do reklamy 21 497 Kč

Marketingová kampaň Copykiller – čísla a fakta

Zajímá vás jak se dělá marketingová kampaň?

Jak prodat online kurz za milion nebo víc?

Jak získat výsledky, i když jste na začátku a nikdo vás nezná?

V tomto článku vám prozradíme výsledky a čísla z jedné úspěšné marketingové kampaně.

Obsah článku:

Hlavní čísla a výsledky
Detailní statistiky
Výkon a konverze různých marketingových kanálů
Statistika různých cest zákazníka
E-book za půl mega
5 nejdůležitějších bodů každé marketingové kampaně
Zajímavosti v kampani

Věřte, nebo nevěřte, ale marketingová kampaň na online kurz Copykiller – prodávejte textem nás stála moře času, stovky hodin práce a několik litrů dobré kávy a poctivého alkoholu.

Neinspirovali jsme se v zahraničí. Neokopírovali jsme ověřené návody na úspěch ani zaručené rady od expertů na všechno. Šli jsme vlastní cestou a celou kampaň jsme si od začátku až do konce vymysleli sami.

Tržbu 1 071 799,31 má na svědomí několik principů, originálních nápadů, kulervoucí nasazení a precizní strategie. O tom si ale dnes povídat nebudeme. To detailně popisuje případová studie ZDE > >

Dnes Vám prozradím přesná čísla celé kampaně. 😉

Marketingová kampaň FAPI přehled

Pro začátek trošku ekonomických ukazatelů:

  • Celková tržba kurzu Copykiller: 1 071 799 Kč (239 prodejů)
  • Downsell a likvidační nabídka: 48 841 Kč (49 prodejů)
  • Investice do reklamy: 21 497 Kč
  • Náklady na natáčení: 17 000 Kč
  • Náklady na grafiku: 16 600 Kč
  • Náklady na tvorbu webu: 15 703 Kč
  • Affiliate provize: 206 318 Kč (včetně 25 520 Kč motivační odměny)

Ještě se hodí dodat, že tato marketingová kampaň nám zabrala cca 2 měsíce práce a zhruba 14 dní intenzivní masírky na tom internetu.

Možná vás překvapí poměrně nízká investice do reklamy. No, uvařit milion s půlmilionovou investicí do reklamy není žádné velké umění. Drželi jsme se při zemi a každou investovanou korunu dobře zvažovali. Možná právě proto měla kampaň takový úspěch.

Nebojím se riskovat, ale také se držím realistických odhadů na základě zkušeností a situace na trhu. Před kampaní existovala pesimistická predikce, která jasně říkala, co si můžeme dovolit, abychom v marketingové kampani nezahučeli.

Takhle vypadal náš pesimistický odhad:

Marketingová kampaň pasivní předpověď

V porovnání s konečnými výsledky je to teď docela úsměvné. Ale ekonomický úspěch není nikdy jistý. A není ostuda počítat s tím nejhorším. Spíš je to velmi prozíravé a umožňuje to bezpečně plánovat.

Ale pojďme na další čísla. Tady je takový rychlý přehled návštěv, kontaktů a prodejů.

  • Návštěvy: 16 604 návštěv CK / 7 064 JV*
  • Stažení e-booku Jedna věc: 2 577
  • Registrací na webinář: 2 262
  • Celkem prodejů Copykiller STARTER: 90
  • Celkem prodejů Copykiller MASTER: 150

*CK = web www.copykiller.cz – hlavní web kampaně
JV = web www.jednavec.cz – podpůrná strategie kampaně. O tomto neobyčejném e-booku ještě bude řeč.

Zajímavý je, že mnohem více lidí si kupovalo dražší variantu kurzu (MASTER). Ehm… vlastně, my jsme to tak poskládali! Tomu se říká správná marketingová práce s cenou a komunikace produktu. I o tom mluvím v případové studii z kampaně

Pojďme to teď rozpitvat trošku detailněji

Tato marketingová kampaň nakonec nasbírala  3 778 e-mailových kontaktů, které přišly pomocí následujících zdrojů:

  • Affiliate partneři: 1494 kontaktů (1068 JV / 426 CK – webinář)
  • Placená reklama: 508 kontaktů (143 JV / 365 CK – webinář)
  • Přímá akvizice z našich zdrojů: 1 776 kontaktů

Zajímavá statistika jsou také náklady na kontakty zdarma. Když nebudu počítat náklady na kvalitní alkohol jako podpůrný prostředek pro tvorbu příspěvků na FB a psaní článků a mailů, tak jsme měli jenom 2 placené zdroje:

  • Affiliate: 138 Kč / 1 kontakt
  • Placená reklama: 42 Kč / 1 kontakt

Čísla mluví jasně – reklama je více než 3x levnější. Ale pokud byste teď chtěli zlomit nad affilem hůl a všechno narvat jenom do reklam, tak to bude právě totálně nestrategický. Affil má velký význam. Musí se ale používat opatrně a počítat s tím, že to není úplně levný zdroj.

A tady se můžete rovnou podívat, jak si naši partneři vedli:

  • Celkem free kontaktů: 1 494
  • Celkem prodejů: 104
  • Nejlepší affiliate partner: 33 prodejů
  • Partnerů s alespoň jednou placenou konverzí: 15
  • Celkem vyplaceno affiliate partnerům: 206 318 Kč
  • Celková tržba přes partnery: 472 225 Kč

Bez partnerů by se nikdy neudělal takový výsledek, jaký se udělal. Fór je v tom, že návštěvnost od partnerů může, ale také nemusí být násobně efektivnější než vlastní návštěvnost (třeba z reklamy). 

Využití affiliate marketingu vám může přinést velmi zajímavé výsledky, ale také vás může velmi snadno potopit. Chce to opravdu dobře promyslet. Affil je komplexní věda. 🙂

Případová studie

Z nuly na 1.071.799 Kč

0 podnikatelů už sleduje případovou studii.

Vás ale teď už určitě zajímá, kde se vzaly objednávky

  • Změřený mailing: 124 prodejů
  • Facebook free sdílení: 41 prodejů
  • THX strategy z Jedné věci: 14 prodejů
  • Facebook placená reklama: 11 prodejů
  • Remarketing Google/Sklik: 8 prodejů

Jsou to data z Google Analytics, takže je to poslední zdroj, z kterého šli zákazníci objednávat online kurz. Samozřejmě, že v tom kalupu se všechno nestíhalo detailně značit a zbytek objednávek, které nemají změřený zdroj, určitě také nepřišly jen tak z ničeho nic. 😉 Ale hodně jich bude právě z affilu.

E-mail marketing nepřekvapil, ale zajímavý je, že celých 41 prodejů bylo z free příspěvků na Facebooku. Naše osobní profily byly jedny ze základních zdrojů celé strategie. I když to navenek možná vypadalo spíš jako neřízená a totálně chaotická komunikace. 🙂

 

Ve skutečnosti je to všechno důkladně připravený a promyšlený. Teda… skoro všechno. 🙂


Něco prostě nevymyslíš… 😉

Ale zpátky k číslům!

💡Tip pro vás: Většinu online nástrojů, které jsme použili najdete tady

Co dělaly kontakty v průběhu marketingové kampaně?

Faktorů, které ovlivnily výsledek bylo asi tak 100+! Kampaň měla ale 2 hlavní cesty k objednávkám. Jedna vedla přes e-book Jedna věc a druhá přes živý webinář. Tady se podívejte, kudy šly kontakty k objednávkám:

  • Celkem kontaktů, které přišly během kampaně: 3 778 (170 prodejů) = 4,4 % konverze
  • Celkem prodejů od lidí, kteří neprošli ani webinářem ani e-bookem zdarma: 73
  • Stažení e-booku Jedna věc: 2 577 kontaktů (125 prodejů) = 4,8 % konverze
  • Registrací na webinář: 2 262 kontaktů (142 prodejů) = 6,2 % konverze

Zatímco poslední dva ukazatele mají logicky velký překryv (hodně kontaktů si stáhlo e-book a bylo i na webináři), tak 73 přímých prodejů je hodně překvapujících. Tedy spíš to jen dokládá to, co tvrdím už několik let. Že nutit lidi konzumovat obsah zdarma není zas tak efektivní, jak se říká. Občas stačí rovnou prodávat.

A naopak velmi neefektivní je dávat obsah zdarma lidem, kteří chtějí kupovat (to jsou ty kilometrové prodejní stránky, hodinová prodejní videa, atd…) 😉 Někdy prostě stačí říct, kup si to, je to dobrý.

Někdy je prostě lepší narovinu říct:

Kupte si případovou studii – je tam zbylých 90 % informací k celé strategii kampaně.
(A stojí to jenom pár korun. Bude to životní investice ;-))

Případová studie

Z nuly na 1.071.799 Kč

0 podnikatelů už sleduje případovou studii.

E-book za půl mega!

O e-boocích se říká, že neprodávají. A je to pravda. Buď uspokojí natolik, že lidé nemají potřebu jít dál, nebo to je obsah, který nestojí za řeč. Logicky z toho pak moc prodejů není. My jsme ale pomocí e-booku zdarma prodali celkem 125 kurzů za půl milionu! A tady vám povím, co za tím bylo a v čem byl tento e-book jiný. 😉

Marketingová kampaň – 5 nejdůležitějších bodů

Marketingová kampaň 5 nejdůležitějších bodů

Jak na úspěšnou marketingovou kampaň?

1. Udělejte si plán dopředu

Promyslete všechno v klidu a klidně 10x předělejte. Tak vznikají nejlepší věci. Za pochodu a ve stresu budete dělat chyby.

V kampaních se nevyhnete chaosu a improvizacím. Neměli by to ale být zásadní věci, které ovlivňují výsledky. Základní osnovu musíte mít nalajnovanou dopředu.

2. Zapojte emoce

Klíčová ingredience každé úspěšné marketingové kampaně. Musíte svým sdělením (marketingem) vzbudit emoce. Nejhorší je, když lidi budou vaši kampaň přehlížet.

Právě správné oslovení emocí, které vzbudí pozornost je dobré promyslet dopředu. A třeba i otestovat.

3. Udělejte si rozpočet

Udělejte si rozpočet a výsledovku kampaně. Ideálně několik verzí. Pesimistickou, abyste věděli jak operovat s rozpočtem, když se kampaň nebude vyvíjet dobře. A vedle realistické varianty udělejte i tu optimistickou. Ať máte správnou motivaci. 😉

4. Oddělte důsledně jednotlivé fáze

Jsou fáze kdy se prodává a kdy se neprodává. Různý mix většinou vede k neúspěchu. Je dobré pracovat s cílovou skupinou a fázemi nákupního cyklu.

5. Vyspěte se s vaším zákazníkem

Jinými slovy poznejte detailně vašeho zákazníka. Co ho trápí, po čem touží, na co slyší, na co neslyší, atd.

Právě tohle by měl být základ vaší marketingový strategie. Kampaně, které nemyslí v první řadě na zákazníka, ale na produkt většinou nedopadnou moc dobře.

Zajímavosti v kampani

  • 0 (nula) videí zdarma, 0 videí v celé kampani! (jde to i bez nich)
  • 500 komentářů na stránkách s vysíláním webináře (ještě dávno před zahájením vysílání)
  • 650 lidí online na prvním webináři, 450 lidí na druhém (stejný obsah)
  • 300 000 Kč během jednoho večera
  • 6 prvních prodejů za 1 Kč! (chybička se vloudila)
  • 500 000 Kč během posledního dne kampaně! V pátek!
  • A ze všeho nejvíc vás bude zajímat tohle!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.