Zajímá vás, jak se dělá marketingová kampaň?
Jak prodat online kurz za milion nebo víc?
Jak získat výsledky, i když jste na začátku a nikdo vás nezná?
V tomto článku vám prozradíme výsledky a čísla z jedné úspěšné marketingové kampaně.
✅ Hlavní čísla a výsledky
✅ Detailní statistiky
✅ Výkon a konverze různých marketingových kanálů
✅ Statistika různých cest zákazníka
✅ E-book za půl mega
✅ 5 nejdůležitějších bodů každé marketingové kampaně
✅ Zajímavosti v kampani
Věřte nebo nevěřte, ale marketingová kampaň na online kurz Copykiller – prodávejte textem nás stála moře času, stovky hodin práce a několik litrů dobré kávy a poctivého alkoholu.
Neinspirovali jsme se v zahraničí. Neokopírovali jsme ověřené návody na úspěch ani zaručené rady od expertů na všechno. Šli jsme vlastní cestou a celou kampaň jsme si od začátku až do konce vymysleli sami.
Tržbu 1 071 799,31 má na svědomí několik principů, originálních nápadů, kulervoucí nasazení a precizní strategie. O tom si ale dnes povídat nebudeme. To detailně popisuje případová studie ZDE > >
Dnes vám prozradím přesná čísla celé kampaně. 😉
Ještě se hodí dodat, že tato marketingová kampaň nám zabrala cca 2 měsíce práce a zhruba 14 dní intenzivní masírky na tom internetu.
Možná vás překvapí poměrně nízká investice do reklamy. No, uvařit milion s půlmilionovou investicí do reklamy není žádné velké umění. Drželi jsme se při zemi a každou investovanou korunu dobře zvažovali. Možná právě proto měla kampaň takový úspěch.
Nebojím se riskovat, ale také se držím realistických odhadů na základě zkušeností a situace na trhu. Před kampaní existovala pesimistická predikce, která jasně říkala, co si můžeme dovolit, abychom v marketingové kampani nezahučeli.
Takhle vypadal náš pesimistický odhad:
V porovnání s konečnými výsledky je to teď docela úsměvné. Ale ekonomický úspěch není nikdy jistý. A není ostuda počítat s tím nejhorším. Spíš je to velmi prozíravé a umožňuje to bezpečně plánovat.
Ale pojďme na další čísla. Tady je rychlý přehled návštěv, kontaktů a prodejů:
*CK = web www.copykiller.cz – hlavní web kampaně
JV = web www.jednavec.cz – podpůrná strategie kampaně. O tomto neobyčejném e-booku ještě bude řeč.
Zajímavý je, že mnohem více lidí si kupovalo dražší variantu kurzu (MASTER). Ehm… vlastně, my jsme to tak poskládali! Tomu se říká správná marketingová práce s cenou a komunikace produktu. I o tom mluvím v případové studii z kampaně.
Tato marketingová kampaň nakonec nasbírala 3 778 e-mailových kontaktů, které přišly pomocí následujících zdrojů:
Zajímavá statistika jsou také náklady na kontakty zdarma. Když nebudu počítat náklady na kvalitní alkohol jako podpůrný prostředek pro tvorbu příspěvků na FB a psaní článků a mailů, tak jsme měli jenom dva placené zdroje:
Čísla mluví jasně – reklama je více než 3× levnější. Ale pokud byste teď chtěli zlomit nad affilem hůl a všechno narvat jenom do reklam, tak to bude právě totálně nestrategický. Affil má velký význam. Musí se ale používat opatrně a počítat s tím, že to není úplně levný zdroj.
A tady se můžete rovnou podívat, jak si naši partneři vedli:
Bez partnerů by se nikdy neudělal takový výsledek, jaký se udělal. Fór je v tom, že návštěvnost od partnerů může, ale také nemusí být násobně efektivnější než vlastní návštěvnost (třeba z reklamy).
Využití affiliate marketingu vám může přinést velmi zajímavé výsledky, ale také vás může velmi snadno potopit. Chce to opravdu dobře promyslet. Affil je komplexní věda. 🙂
Online vysílání zdarma
4 PILÍŘE AUTOMATICKÉHO PRODEJE
Délka vysílání: 52 minut
Cena: zdarma
Záznam: není k dispozici
Jsou to data z Google Analytics, takže je to poslední zdroj, z kterého šli zákazníci objednávat online kurz. Samozřejmě, že v tom kalupu se všechno nestíhalo detailně značit a zbytek objednávek, které nemají změřený zdroj, určitě také nepřišly jen tak z ničeho nic. 😉 Ale hodně jich bude právě z affilu.
E-mail marketing nepřekvapil, ale zajímavý je, že celých 41 prodejů bylo z free příspěvků na Facebooku. Naše osobní profily byly jedny ze základních zdrojů celé strategie. I když to navenek možná vypadalo spíš jako neřízená a totálně chaotická komunikace. 🙂
Ve skutečnosti je to všechno důkladně připravený a promyšlený. Teda… skoro všechno. 🙂
Něco prostě nevymyslíš… 😉
Ale zpátky k číslům!
💡Tip pro vás: Většinu online nástrojů, které jsme použili, najdete tady
Faktorů, které ovlivnily výsledek, bylo asi tak 100+! Kampaň měla ale dvě hlavní cesty k objednávkám. Jedna vedla přes e-book Jedna věc a druhá přes živý webinář. Tady se podívejte, kudy šly kontakty k objednávkám:
Zatímco poslední dva ukazatele mají logicky velký překryv (hodně kontaktů si stáhlo e-book a bylo i na webináři), 73 přímých prodejů je hodně překvapujících. Tedy spíš to jen dokládá to, co tvrdím už několik let. Že nutit lidi konzumovat obsah zdarma není zas tak efektivní, jak se říká. Občas stačí rovnou prodávat.
A naopak velmi neefektivní je dávat obsah zdarma lidem, kteří chtějí kupovat (to jsou ty kilometrové prodejní stránky, hodinová prodejní videa atd…). 😉 Někdy prostě stačí říct: Kup si to, je to dobrý.
Někdy je prostě lepší narovinu říct:
Kupte si případovou studii, je tam zbylých 90 % informací k celé strategii kampaně.
(A stojí to jenom pár korun. Bude to životní investice ;-))
Online vysílání zdarma
4 PILÍŘE AUTOMATICKÉHO PRODEJE
Délka vysílání: 52 minut
Cena: zdarma
Záznam: není k dispozici
O e-boocích se říká, že neprodávají. A je to pravda. Buď uspokojí natolik, že lidé nemají potřebu jít dál, nebo to je obsah, který nestojí za řeč. Logicky z toho pak moc prodejů není. My jsme ale pomocí e-booku zdarma prodali celkem 125 kurzů za půl milionu! A tady vám povím, co za tím bylo a v čem byl tento e-book jiný. 😉
Jak na úspěšnou marketingovou kampaň?
Promyslete všechno v klidu a klidně desetkrát předělejte. Tak vznikají nejlepší věci. Za pochodu a ve stresu budete dělat chyby.
V kampaních se nevyhnete chaosu a improvizacím. Neměly by to ale být zásadní věci, které ovlivňují výsledky. Základní osnovu musíte mít nalajnovanou dopředu.
Klíčová ingredience každé úspěšné marketingové kampaně. Musíte svým sdělením (marketingem) vzbudit emoce. Nejhorší je, když lidi budou vaši kampaň přehlížet.
Právě správné oslovení emocí, které vzbudí pozornost, je dobré promyslet dopředu. A třeba i otestovat.
Udělejte si rozpočet a výsledovku kampaně. Ideálně několik verzí. Pesimistickou, abyste věděli, jak operovat s rozpočtem, když se kampaň nebude vyvíjet dobře. A vedle realistické varianty udělejte i tu optimistickou. Ať máte správnou motivaci. 😉
Jsou fáze, kdy se prodává a kdy se neprodává. Různý mix většinou vede k neúspěchu. Je dobré pracovat s cílovou skupinou a fázemi nákupního cyklu.
Jinými slovy poznejte detailně vašeho zákazníka. Co ho trápí, po čem touží, na co slyší, na co neslyší atd.
Právě tohle by měl být základ vaší marketingový strategie. Kampaně, které nemyslí v první řadě na zákazníka, ale na produkt, většinou nedopadnou moc dobře.