Případová studie Z nuly na 1.071.799 Kč znovu v prodeji.

Přesný postup, jak jsme za 14 dní získali 239 prodejů. Při investici do reklamy 21 497 Kč

Kvantita dělá kvalitu? Paretovo pravidlo v podnikání

Určitě mi dáte všichni za pravdu, že je lepší jeden pořádný zářez, než 10 menších… Kvalita je vždy lepší než kvantita. Platí to ale i v online marketingu a vůbec celkově v podnikání? Paretovo pravidlo je neúprosné. 80 % zisku bude vždy dělat pouze 20 % vašich aktivit.

Ale jak k čertu poznat těch 20 % činností, které přinesou zisk? A co když je to jinak?

Ve sportu, se říká „těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Cyklisté najezdí stovky tisíc kilometrů, aby si pak vychutnali vítězství v závodě na 100 Km. Nebo jste snad už potkali nějakého úspěšného sportovce, který by říkal, že trénuje jenom na 20 %?

Trošku nám tam to paretovo pravidlo teď nesedí. Z toho si nic nedělejte, dokáži dokonale zpochybnit téměř vše. A napsal jsem o tom knížku > >

Záleží vždy na správném úhlu pohledu. Paretovo pravidlo samozřejmě platí a já Vám teď prozradím, jak najít těch 20 %, které přinesou 80 % zisku.

Co třeba články na blog?

Chtělo by to něco pořádného, co budou lidé sdílet a s chutí přidávat komentáře. Takové články chce mít na blogu každý. A jaké tam většinou jsou… Většinou žádné, nebo pár starších kusů. Zkuste si dát předsevzetí, že každý měsíc napíšete 10 článků na blog.

Zní vám to šíleně? Dřív jsem si myslel, že 1 článek za měsíc stačí. Nestačí, nepřitáhne pozornost, neudělá z Vás blogera a s touto frekvencí se ani nenaučíte dobře psát. Napište 10 článků a pak dalších 10 článků a můžete si být jisti, že se brzo na Vašem blogu narodí klenot, který přitáhne velkou pozornost. Jako třeba můj mafiánský článekuž se o něm i přednáší. 😉

Dřív jsem také psal 1 článek za měsíc a nic moc se nedělo. Poslední měsíce jsem to změnil a přispívám na svůj blog mnohem častěji. A co se nestalo… Zvedá se návštěvnost a s ní databáze a samozřejmě prodeje. Je to geniálně jednoduchý. Pokud máte blog, tak na něj pište příspěvky a výmluvu „nemám na to čas“ si nechte na jindy.

Děláte e-mail marketing?

Mně to nefunguje – to slyším snad každý den. No, mě to také nefungovalo, nemyslete si, že jsem říkal něco jiného. Ale nepřestal jsem věřit a poslal jsem už stovky e-mailů a najednou se začaly objevovat strategie a postupy, které mi fungují.

A je úplně jedno co si o tom myslí seznam.cz nebo gmail.com a jejich snaha o selekci hromadných zpráv. Budu zkoušet dál, a zase objevím postupy, které budou fungovat. Z kvantity se vždy narodí vítězná strategie. Z čekání na nápad na skvělý mailing se rodí „Mně to nefunguje“.

Už to slyším… No jo, ale nemůžu přece posílat každou chvíli na své kontakty nový e-mail. Vždyť si je naštvu a přestanou to číst. A máte to změřený, že jim to opravdu vadí? Já to měřil… Email prodává, chcete mít hodný a klidný kontakty, nebo chcete vydělávat? A chcete vědět, jaké e-maily prodávají právě u Vaší databáze? Víte, jak to nejlépe zjistíte?

Více o tom píšu ve svém Ebooku o Email marketingu > >

Sociální sítě

Jejich efektivita a přínos do podnikání je něco jako Sněžný muž. Hodně se o ní mluví, ale málokdo ji kdy viděl. A každého, kdo viděl Sněžného muže, máme za blázna. 😀

Ale teď smrtelně vážně. Osobně si tento stav vysvětluji tím, že téměř neexistuje bariéra vstupu pro marketing na sociálních sítích. U e-mail marketingu si přece jenom musíte koupit nějaký nástroj. Postovat na Facebooku můžete okamžitě, zdarma, jakkoli a kamkoli.

Proto jej také bere vážně jen zlomek podnikatelů. Většina skončí s pár příspěvky na Fanpage, které samozřejmě nic nepřinesou. Začnou tvrdit, že to nefunguje a jdou zkoušet zase něco jiného.

Už jste to možná ode mě slyšeli. Strašně rád přirovnávám Facebook k jedné velké hospodě. Když do hospody přijdete poprvé a dáte si prvních pár piv, tak to většinou nedopadne nejrůžověji. Štamgasta z Vás udělají až léta tréninku, odříkání, pár přešlapů a celkem hodně těžké dřiny. A je nebezpečí, že můžete skočit úplně jinak, záleží, jakou si dokážete udržet hladinku kvality. 😉 Štamgastem se nestane po prvních pár pivech, stejně jako nezabodujete na facebooku pouze pár příspěvky.

Z kvantity se vždy narodí kvalita. Potvrdilo se mi to už mockrát.

Pokud nevíte, co napsat na blog, jaký dát příspěvek, jak napsat e-mail, nebo třeba jak nastavit reklamu, nevadí. Prostě to udělejte, jak nejlépe v danou chvíli umíte. Postupem se vše vylepší, jen musí být co vylepšovat. Z nuly se toho moc nenarodí.

Ale nechci tento článek končit otřepaným „Jděte do akce a postupně to vylepšujte“.

Raději vám připomenu, že si máte koupit můj Ebook, je vážně dobrý. Říkal jsem to snad už 10x a ještě to ode mě 10x uslyšíte. A víte proč? Protože vždy se něco stane…

PS: Pokud máte pocit, že tlačím na prodej, tak máte pravdu. Ale přečtěte si ten poslední odstavec ještě jednou. Něco se píše i mezi řádky. 😉

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.