8 + 10 tipů na Facebook marketing bez rozpočtu na reklamu

Facebook Marketing

Levná řešení jsou super, ale ještě lepší jsou ty, která jsou zdarma! Pokud jde o Facebook marketing, tak to platí dvojnásob. Vím moc dobře, jak je na začátku každého podnikání hluboko do kapsy, ale prostě marketing musíme dělat za každé situace. Tady je 8 marketingových tipů, jeden tip „co nedělat“ a několik drobných, modrých fofr tipů, které jsou efektivní a přitom nestojí ani korunu, když nepočítáte svůj čas.

1. Hezké obrázky jsou základ

Na internetu lze najít spoustu skvělých nástrojů, ve kterých si zdarma vytvoříte obrázek dle svého gusta. Jednou z nejlepších možností je Canva, která je přímo stvořená pro tvorbu různých obrázků na sociální sítě. Můžete si vybrat ze spousty přednastavených šablon (hlavní fotka na fanpage, obrázkový příspěvek, atd). Nemusíte tak přemýšlet nad tím, jak mají být obrázky veliký. Šablony lze libovolně editovat a vybrat si můžete i z opravdu profesionálních kousků, které jsou buď zdarma, nebo za pakatel.

https://www.canva.com/

2. Budování publika

Přesuňte své fanoušky z Facebooku do e-mailové databáze a z e-mailové databáze zase zpět na Facebook. Postujte různé magnety za e-mailový kontakt a posílejte e-mailové zprávy ve kterých odkazujete na vaše stránky na sociálních sítích. A takhle pořád dokolečka. Tyto dva kanály (sociální sítě a e-mail marketing) jsou nejsilnější marketingový nástroje a když je používáte společně tak se jejich účinek ještě násobí.

Jeden z mých automatických e-mailů (chodí jenom pár dní po tom, co se lidé přihlásí do mé databáze).

mail

Mimochodem, víte jestli více prodává Facebook nebo e-mail marketing? Samostatná studie ZDE

3. Nejlepší je virální obsah zdarma

Jen prosím pěkně počítejte s tím, že je to virální obsah. Šíří se a šíří – to je jeho hlavní smysl. Šíří… to není „prodává“. 😉 Ale samozřejmě, že se mnohem lépe prodává, když je vaše značka pořádně vidět. Když se šíří a šíří…

Chcete zvýšit dosah, tedy viralitu? Pokládejte fanouškům otázky, dělejte ankety. Ptejte se jestli je lepší fotbalista Ronaldo, nebo Messi. Nebo jestli mám napsat článek o Facebooku nebo Affiliate. 🙂 Prostě se ptejte, pokládejte jednoduché otázky – takové na které se dá jednoduše a rychle odpovědět. Facebook je sociální sít, monolog vedený stylem… sem klikni, tohle kup, tohle sdílej, tam nikdy nebude fungovat. Nebojte se zeptat fanoušků na jejich názor, spokojenost se službou a rozvíjejte konverzaci. Nejlépe další otevřenou otázkou. Musí to být kecací… 🙂

4. Publikujte oblíbené příspěvky

Publikujte takové příspěvky, které silně rezonují s vaším publikem. Jaké příspěvky mají vaši fanoušci nejraději? No, zjistíte to ve statistikách vaší Fanpage, ale upřímně řečeno… To prostě vidíte! Jste podnikatelé, tak víte co vaši zákazníci řeší, co je zajímá a o čem si chtějí povídat. Pokud to nevíte, tak je něco špatně! Důležité je říct, že takový obsah se nemusíte bát publikovat několikrát.

„Miláčku, miluju Tě“ se dá říct 1000 a jedním způsobem. Příspěvek o tom jak dělat Affiliate marketing se dá také říct 1000 a jedním způsobem. Je to podobné… 😀

Ale ano, můžete se podívat do statistik a zjistit, který příspěvek z těch 1000 způsobů jak říct „miláčku, miluju Tě“ je nejefektivnější a má největší viralitu.

statistiky

5. Sdílejte obrázky s citáty

Čím více motivačních hlášek na sociálních sítích sdílíš tím větší ho*no máš. Prý se to říká, já to jenom slyšel. 🙂

Ale také nikdo nemůže popřít, že tyhle citáty prostě fungujou. Lajkujeme je, sdílíme. Je to jeden z nejlepších virálních obsahů, který lidstvo kdy vymyslelo. Vždyť s citáty se prodávají celé knížky, jsou jich plné blogy, knihovny, atd..

Já jsem s tím strašně dlouho bojoval. Protože motivační citáty nejsou zrovna můj šálek kávy. Mám je rád, ale sdílet je do světa se mi úplně nechce. Mám to trošku jako v té první větě. Ale vyřešil jsem to po svém a právě tvořím sérii grafických „citátů“ s krycím hashtagem #hlaskyzebooku.

Hlášky z ebooků

6. Co dávat na Facebook

Buzzsumo je mocný nástroj. Studna nápadů, kam si jednoduše můžete dojít pro inspiraci na obsah, který zrovna táhne. Jednoduše tam zadáte klíčové slovo na obsah, který Vás zajímá a Buzzsumo vám vyjeden články, které jsou zrovna nejoblíbenější na několika sociálních sítích.

buzzsumo

Tomu se říká Google zkřížený s Facebookem, Linkedinem, Twittrem a vůbec vším sociálním dohromady. 🙂

http://buzzsumo.com/

7. Jen pro vaše lajky

Nabídněte exklusivní nabídky a akce jen pro vaše fanoušky. Třeba udělejte něco, co bude k dispozici pouze po zadání kódu, který sdílíte jenom na Facebooku. Dejte tomu pomocí Canvy peckovou grafiku. Šplhnete si u svých fanoušků a vytvoříte potřebu Vás sledovat. Co když to „něco super“ budete sdílet znova.

Já jsem třeba takto pravidelně odměňoval jedním eBookem zdarma, vždy, když moje Fanpage dosáhla 100 fanoušků.

Fanoušci

8. Buďte důslední

Poslední (a možná také nejdůležitější) tip je důslednost a pravidelné publikování. Nebuďte jako ten otravný strýček, který se ukáže pouze tehdy, když něco potřebuje. Sdílejte příspěvky v pravidelných intervalech a zodpovědně odpovídejte na dotazy a komentáře. Toto je způsob, jak si u fanoušků vybudovat důvěru a jak z fanoušků udělat zákazníky.

Napříč několika projekty se mi stává, že dlouho se nic neděje. Sdílíte jak praštění, nic… měsíc pryč a pořád nic. 3 měsíce a zase ho*… Výdrž v pravidelném sdílení a přispívání na všechny sociální sítě je asi nejdůležitější. Jeden příspěvek, byť by byl sebelepší, opravdu nic nezmůže!

Co nedělat!

Nesdílejte na firemním profilu kočičky ani „vtipná“ videa, prostě nic, co nijak nesouvisí s vaším byznysem. V rámci zachování zdravého rozumu a inteligence národa to opravdu nedělejte. Já Vás o to opravdu upřímně prosím a Vaši zákazníci na to ale opravdu nejsou zvědaví. Fakt NE!!! Tohle není marketing.

Marketing je vtipné video i kočička, ale jenom, když za tím je opět to, co vaše značka představuje. Pokud je za tím jenom snaha o „viralitu“ je to prostě blbě!

A teď dalších 10 fofr tipů

1) Používejte hashtagy. Jejich čas ještě přijde, facebook dřív nebo později spustí vlastní vyhledávač a něco mi říká, že hashtagy v něm sehrají svoji roli.

2) Komentujte a lajkujte cizí příspěvky. Jejich autoři, budou mít radost, oplatí vám to a vy budete vidět. Navíc, když přidáte příspěvek k věci, tak vaše značka „experta“ roste – mimochodem takto jsem začínal. Nedělejte to ale příliš okatě a nedávejte „vysmáté“ příspěvky jménem stránky, jak občas někde vidím. To je spam!

3) Používejte osobní profil – má mnohem větší dosah než fanpage. Ve svém byznys plánu mám jasně naplánováno, kolik nových přátel budu mít každý měsíc. Že to není osobní, přátelské, milé a je to fuj!! Toto je článek o marketingu na facebooku. Když se budu chtít dobře pobavit s přáteli, tak půjdu na pivo a ne na facebook.

A že se nesmí osobní profil používat komerčně? Logicky, když si na svůj osobní profil pošlu článek, který jsem napsal, tak co jsem udělal špatného? Když na svůj osobní profil budu rvát jednu nemovitost na prodej za druhou, tak budu jak trotl, který sedí v hospodě s nápisem na čele „chcete mě“. To celkem chápu, že se Facebooku nelíbí a zakazuje to! Nic osobního proti realitním makléřům nemám, jen mě to tak napadlo… 😀

4) Používejte Facebookové komentáře u článků. Na odpověď je totiž každý upozorněn malým červeným +1 na facebooku. Kdo se nepodívá, co se o něm kde říká? 🙂

5) Používejte skupiny. Jejich síla je také v té notifikaci, která chodí většině (pokud si to nevypnou) členů skupiny. Založte vlastní a komunikujte s členy, je to něco jako databáze kontaktů. Můžete tomu třeba říkat Klub Pánů reklamy na Facebooku.

6) Sdílejte příspěvky do velkých inzertních skupin. Je to něco jako hromadný mailing na nevyžádanou databázi, ale statistiky jsou neúprosné. Občas se někdo chytne. Dělal jsem test a podobné sdílení mi přinášelo kontakty do databáze v ceně 5 Kč/kontakt (mzdové náklady na člověka, který to sdílel). Je to na hraně, možná už za hranou spamování, ale budiž.

Co dělám, je že čas od času nasdílím svůj článek do těchto skupin, ale rozhodně to neposílám 5x denně všude, kde to jen jde!

7) Používejte chat. Nebojte se své obchodní partnery oslovit napřímo na Facebooku. Ve svém komunikačním plánu na oslovovaní nových partnerů mám tři úrovně – Facebook, e-mail, telefon. Facebook není náhodou na prvním místě. Je to velmi efektivní.

8) Začněte dělat videa na Facebooku. Facebook je jako YouTube před 10ti lety (doufám, že existoval). Je na začátku a jeho videopříspěvky ještě ukáží svoji sílu.

9) Používejte „Životní události“ nebo „Významné události – Milníky“. Jsou to vlastně skoro běžné příspěvky, ale jejich dosah je mnohem větší a dají se dobře dohledat.

10) Začněte blogovat v sekci „poznámky„. Zní to šíleně, ale nikdo vlastně moc nechce opouštět Facebook. Nová funkce „poznámky“ umožňuje psát dlouhé příspěvky (články) přímo do Facebooku. Zatím nemám moc zmapováno, co to přinese, ale vypadá to zajímavě.

Pro dlouhodobý úspěch v marketingu je sféra vlivu, kterou právě na Facebooku všichni budujeme zásadní. Facebook hraje stále větší roli a lidé (vaši zákazníci) na něm tráví stále více času.

A tom jak efektivně využít svoji publikum, které si na Facebooku vybudujete v následném prodeji je celý můj online kurz Online Stratég. Facebooku je tam věnována celá jedna lekce a celkový FB marketing klíčovou roli ve všech strategiích, která tam detailně popisuji.

Přístup do kurzu si můžete zajistit zde > >

8 + 10 tipů na Facebook marketing bez rozpočtu na reklamu
5 (100%) 5 votes
Komentáře