Další nejlepší měsíc.
A na delší chvíli asi poslední nejlepší. Nemám weby, které jsou závislé na vánoční sezoně a v listopadu a prosinci dělají polovinu všech provizí.
Primárně se soustředím, aby weby sypaly celý rok. Naopak před Vánoci to bude spíš trošku pokles.
A tak se teď soustředíme hlavně na tvorbu nového obsahu, revizi a přepisování starých článků.
Příjem v říjnu: 47 652 Kč
Meziroční nárůst je 339,16% %. V říjnu 2022 jsem na provizích měl pouze 10 850,95 Kč. Takže nárůst poměrně slušný.
Už se začínám bavit propočty a kalkulacemi na příští rok. Pokud vydrží trend, tak by příští rok mohl být hodně zajímavý.
Náklady v září byly pouhých 9 011,54 Kč. Opět zhruba polovina do obsahu a polovina do reklam na FB a Google Ads.
Za obsah je to opět poměrně málo. Ale myslím, že copíci se příští měsíc zahojí.
Konečně jsem si nahrubo spočítal měsíční náklady na provoz webů. Vychází mi to přibližně na: 3 – 4 tisíce.
A zahrunuje to: Ahrefs, GPTchat (ten platím teprve 2 měsíce), Smartemailing (poměrná část), pluginy: Elementor Pro, WP Rocket, Imagify, domény a hostingy.
Asi spíš sepíšu článek o tom, co všechno používám a proč.
Hrubý zisk je tak 34 640,46 Kč
A nejdůležitější číslo. Na účtech mi v říjnu přistálo 49 470 Kč. To už je v rodinném rozpočtu znát. 😉
Site 1
Dotáhli jsme 4 nový články. 1 recenzi a 3 detailní žebříčky. Jedná se o poměrně vyhledávaný produkty, tak si od nich hodně slibuji.
Nějaký konverze z těchto článků už přišly, takže cajk.
U žebříčkových článků mě ale pořád trápí, že je nepíšeme nijak originálně a není tam taková autenticita jako u recenzí.
Dostal jsem ale nápad jak i do tohoto obsahu dostat trošku autentičtější obsah a budeme s tím experimentovat.
Jsem přesvědčený, že články osobnějšího charakteru jsou kořením celého niche affil byznysu. Nebo spíš takový stavební kameny.
Velký upgrade ostatních článků
Pokračujeme tady s detailním upgradem článků. Většinou se právě jedná o žebříčky a nákupní rádce, který tvoří docela velkou základnu obsahu.
Aktualizujeme vybrané produkty. Na webu byly i články, kde z 10 vybraných produktů fungoval pouze jeden. Zbytek affiliate odkazů vedl na 404, nebo na vyprodané produkty.
Často to jsou články, které už existují pomalu 2 roky a pozvolna se prokousávají na lepší a lepší pozice na Google.
Kromě výměny produktů články aktualizuju i po konverzní stránce. Za ty 2 roky provozu webu mám celou řadu poznámek jak vylepšit výkon webů.
- textace CTA a odkazů
- umístění affiliate odkazů
- struktura článků
- personifikovaný popupokna
Úpravy dělám na základě dat. Mám na webu nasazený HotJair a mám nakoukaný chování uživatelů na článcích.
A jak už jsem psal minule, tak máme i spoustu dat podle kterých upravujeme články.
Na webu je kolem 160 článků dobrá třetina si zaslouží upgrade. Snažím se postupovat efektivně a rychle. Takže nedělám detailní upgrade, ale spíše se snažím opravit všechny nefunkční odkazy.
A dělám nejdůležitější úpravy, které se týkají UX článků a konverzní cesty čtenáře. Zatím příliš nezasahuji do obsahu. To teprve přijde.
Cílem teď je nepřicházet o peníze. Upgrade textu a růst budeme řešit až potom.
Jak se říká, nejdřív si oprav kbelík a pak teprve začni chodit ke studni pro vodu. 😉
Celková návštěvnost v říjnu 2023:
- Organic: 8 100
- Direct: 576
- CPC: 284
Site 2
V říjnu jsem tady ještě dotáhli nějaké e-mail marketingové aktivity. Většinou se jednalo o jednorázové nabídky našeho top inzerenta.
Jinak se tady neudělalo vůbec nic. Nechávám to uzrát. Vím cca kam se chci s webem dostat příští rok, ale nějak na to pořád není čas (výmluvy).
Myslím, že do konce roku tady toho už moc nezvládnu, ale to nevadí.
Tahle ani ne půl roku stará doména si zatím pěkně uzraje a příští rok tady budeme násobit.
Celý projekt stojí pořád na 1 hlavním inzerentovi a to není úplně strategický.
Příští měsíc si chci udělat přesnější plán a pomalu se pustit do realizace. Ale uvidíme.
A návštěvnost mezitím pořád roste. 😂 Ať žijou Google updaty.
Celková návštěvnost v srpnu 2023:
- Organic: 13 000
- Direct: 665
- CPC: 281
Site 3
Publikoval jsem 3 pořádný články a upravil několik dalších url, na kterých je méně obsahu (kategorie, štítky, atd.).
Po upřesnění plánu a čistce předpřipravených url z minulého měsíce jsem konečně začal i web posílat do indexu.
A ono to začalo něco dělat. Prvních 60 návštěv za měsíc je krásný začátek.
Na web jsem si také přidal 2 zpětné odkazy z mých webů. Především ze stránek s autorem, nebo o mně. Zkrátka aby to dávalo smysl, když jsem začal psát další web, tak na něj i přirozeně odkazuju.
Stejně jako u Site 1 a 2 je i tady teď plán jenom tvořit a vylepšovat obsah. Žádné jiné věci v téhle fázi nedávají moc smysl. Prostě musíme tvořit dál.
Affiliate reporty 2023
Přehled všech článků s reportem výkonu mých affiliate webů:
- Právě čtete: Říjen 2023 – obsah, obsah, obsah (47 652 Kč)
- Září 2023 – revize starších článků (42 998 Kč)
- Srpen 2023 – e-mail marketing (35 638 Kč)
- Července 2023 – 2 „nové“ weby (35 044 Kč)
V roce 2020 jsem měl skromný cíl „1 konverze denně“. Jestli se mi to povedlo a co bych teď udělal jinak si můžete přečíst tady.