Byl to nejlepší měsíc za tento rok.
Ale na druhou stranu to nebyla zas taková raketa. Jen o necelý 2 tisíce jsem překonali prozatím nejlepší letošní měsíc.
Roste to pozvolna, pomalu, ale snad „jistě“ už celý rok. Teda vlastně celou dobu, co se tím bavím.
Trošku jsem ale čekal, že to po prázdninách bude větší raketa.
Ale i tak to není špatný.
Příjem v září: 42 988 Kč
Kromě rekordní tržby jsem zaznamenali rekordní den. 😉
V neděli 24. 9. mi přišlo 16 konverzí a hrubá provize dohromady dělala 4 345,58 Kč. A proč by to takhle nemohlo být každý den?
Myslím, že další mety a cíle se začínají pomalu rýsovat.
Meziroční nárůst je 114,77 %. V září 2022 jsem natočil pěkných 20 016,16 Kč.
Náklady v září byly pouhých 7 935,57 Kč. Zhruba půl na tvorbu obsahu a půl do reklam na FB a Google Ads.
Za obsah je to teď málo hlavně díky tomu, že copywriteři nestihli dokončit nějaké články do konce měsíce a tak je budou fakturovat až příští měsíc.
To se myslím prohnu. Ale teď si nestěžuju.
Hrubý zisk je tak 35 052,43 Kč
A nejdůležitější číslo. Na účtech mi v září přistálo 32 379 Kč.
Site 1
Pouze 1 nový článek. No co, každý měsíc není posvícení. Lepší jeden pořádný článek, než 10 mizerných.
Zrovna tady se stalo, že konverze z tohoto nového článku přišla hned druhý den po zveřejnění. A sám článek hned vyskočil na první stránku v Google.
To by se s 10 mizernými články nestalo ani náhodou.
Upgrade rozbitých článků
Pustil jsem se ale do upgradu starých článků. Docela jsem se zhrozil, kde všude nám utíkají peníze.
Mám na webu poměrně dost článků, kde už nejsou aktuální affiliate odkazy do e-shopů, protože třeba produkty už nemají, nebo nejsou skladem, atd. Bude to chtít předělat.
Takže jsem udělal revizi článků, které vodí návštěvnost, ale mají rozbitý affiliate odkazy. A pustili jsme se do úprav.
Něco jsem nechal přepsat redaktorům a něco sem zkusil sám předělat pomocí AI. Samozřejmě, že copíci to měli rychleji.
Protože AI si dělám zatím sám a nedá se to úplně vzít a překopírovat rovnou z ChatGPT. Musím a hlavně chci to ještě trošku polidštit.
Je to poměrně hodně práce. Ale první konverze z opravených článků začínají chodit téměř okamžitě. Je super tady vidět ten výsledek takhle rychle.
Upgrade na základě dat
Kromě úprav článků, které byly vyloženě špatně, jsem se pustil i do velkých úprav článků na základě dat.
Už minulý rok ledacos naznačil, ale letos mám na tomto projektu už cca 1 000 konverzí. Z toho už se dá poměrně hezky vyčíst poměrně dost věcí.
- Jaký affiliate program funguje.
- Jak je to lukrativní.
- Jaký je zájem ze strany inzerentů.
Nedělám z toho vědu, ale pár závěrů jsem si z toho udělal a teď děláme drobné změny v tom, koho na webu propaguji.
Hlavní změny jsou především v produktech a affiliate odkazech. Všechny změny dělám hezky pěkně ručně. Zatím jsem nenašel způsob, jak to zautomatizovat, aniž by se z toho vytratila osobitost a autenticita.
Což jsou za mě klíčové veličiny pro budoucnost obsahových webů. Ale filozofovat budeme jinde. 😉
Celková návštěvnost v září 2023:
- Organic: 6 000
- CPC: 503
Site 2
Docela zajímavý tady je, že na webu jsem neudělal vůbec nic. Žádný nový obsah. Někde ještě zůstává i název původní domény.
Ale na návštěvnosti to docela vystřelilo. Je to o dost lepší, než byla návštěvnost původní domény. A nemám pro to vysvětlení.
Asi dobrý obsah. Mimochodem, jak tady, tak i u site 1 pořád pořádně neřeším linbuilding. Jestli se mi podaří náhodou získat 1 odkaz za 2 měsíce, tak je toho hodně.
V září jsme tady ale vydělali na několika jednorázových kampaní, které jsme komunikaovali pomocí mailingu na databázi, která se na projektu tvoří.
Takže to bylo akorát o tom napsat pár e-mailů.
Nic víc.
Nemám přesný čísla, ale odhadem to bude tak 10 – 15 tisíc na provizích, který to přineslo čistě jenom z e-mailingu.
Celková návštěvnost v srpnu 2023:
- Organic: 10 000
- CPC: 351 (začínáme)
Site 3
Zato tady jsme se do toho docela opřeli. Tedy zatím pořád ještě ve fázi příprav a detailnějšího plánování.
Tady máme připravených 40 url bez obsahu. Plán byl, že to postupně začnu plnit. Udělal jsem to i tahle, aby mě to trošku nutilo na tom makat.
Teď jsem se ale rozhodl pro změnu. Respektive pro zúžení niky.
Abyste to lépe pochopili, tak dejme tomu, že jsem chtěl web o „zahradničení“, ale tak jsem měl připraveno 40 url na potenciální články. Ale teď jsem se rozhodl, že to bude jenom o pěstování „zeleniny“.
A tak jsem předělal redakční plán, promazal připravené url, které mi v novém plánu nedávaly smysl. Něco jsem přesměroval, něco ne.
Pořád to držím tak, že nedávám Googlu vědět o webu.
Teď mám v plánu mnohem konkrétnějších 30 článků a dalších cca 20 stránek. Chci to naplnit do konce roku. Tak snad to vyjde. 😉
Obnášelo to také předělání struktury webu a kategorií, včetně interního prolinkování.
Tady platí „vyrazte na cestu a směr upravujte postupně“.
Další report bude za říjen. Napadá vás něco zajímavého, co by bylo dobré v reportech zmínit. Dejte mi vědět do komentářů.
Affiliate reporty 2023
Přehled všech článků s reportem výkonu mých affiliate webů:
- Říjen 2023 – obsah, obsah, obsah (47 652 Kč)
- Právě čtete: Září 2023 – revize starších článků (42 998 Kč)
- Srpen 2023 – e-mail marketing (35 638 Kč)
- Července 2023 – 2 „nové“ weby (35 044 Kč)
V roce 2020 jsem měl skromný cíl „1 konverze denně“. Jestli se mi to povedlo a co bych teď udělal jinak si můžete přečíst tady.