Letní affiliate balíček s osobním deníkem affiliate projektu.

⚠️ K dispozici jen pár dní. 

Válečná strategie aneb affiliate marketing velkých infokampaní

Hele, budeme mít „kampaň“. Podpoříte nás?

No jasně, pošleme mailing…

Také vám připadá, že ten „info“ affiliate marketing postrádá kreativního podnikatelského ducha a je to jenom svět těch „velkých hráčů“? Tedy pardon, lidí, kteří vlastní „velké“ databáze?

Pozoruji, že se to trošku mění. „Velcí hráči“ začínají být vybíraví a začínají se objevovat nová jména. Ale filozofování nad tím, proč tomu tak je, necháme na jindy.

Pro odvážné affiláky tu mám strategii, jak i s malou armádou vybojovat velká vítězství.

EDIT 2021: Dnes bych už spoustu věcí řekl a možná i dělal jinak. Nechávám tady tento článek bez změn jako „muzeum“ své online tvorby.

✅ TIP: VIP mentoring Umění online prodeje >>

I. Mocný úder

Affiliate marketing válečné strategie

Všechny tyto kampaně mají většinou den D. Den, kdy se to všechno spustí. To je vaše velká chvíle. Velcí hráči jsou už zmlsaní a většinou tou dobou popíjejí někde na pláži martini (mají přece velkou databázi = času dost). Vy toho využijete a překvapíte nepřítele nečekaně silným úderem!

Vrhněte všechny vojáky, které máte, do útoku. Nikoho nešetřete, všichni musí do první linie. Pošlete mailing a klidně, pokud to vaše mailovátko umí, ten samý den ještě jeden mail na kontakty, které neotevřely ten první. Nasdílejte příspěvky na sociální sítě. Všude, kde to jen jde (Twitter, LinkedIn, Facebook atd).

Mimochodem, znáte taktiku, jak přebít zrádný algoritmus zobrazování příspěvku na fanpage jenom několika % fanouškům? Sdílejte ten samý příspěvek každou hodinu, znova a znova! Nemusíte se bát, že by jej všichni viděli několikrát (i když… vadilo by to?) – to zase hlídá jiný algoritmus. Na timeline stránky se dají staré příspěvky skrývat, takže se nemusíte bát, že by to na vaší fanpage strašilo 10× za sebou.

Ztráty povoleny…

Když se jde do útoku po hlavě, musí opatrnost stranou. Nemluvíme o tom „dát někomu vědět o zajímavé věci“. Mluvíme o mocném úderu! Takže se připravte na to, že to může i bolet. Pár vojáků padne a odhlásí se z vaší databáze, několik fanoušků vás opustí, někdo vám vynadá, že zase affilujete, někdo vás dokonce pomluví.

A co jste čekali? Je válka!

Čajíčky budeme bumbat jindy…

Trošku výhodu mají ti, kteří affilují pomocí PPC reklamy. Nikdo totiž nemusí zjistit, kdo tu reklamu dělal, a generál, který ji vyslal do útoku, může zůstat skryt. Ale největších úspěchů jsem vždy dosáhl s placenou reklamou, kde otevřeně říkám: „Toto se mi líbí, a proto to doporučuji.“

Žádné skrývání v zázemí. Je válka, všichni musí do přední linie!!! Tam, kde to nejvíc bolí. Pomluvit vás ve facebookovém příspěvku u placené reklamy je běžná, všem dostupná obranná strategie různých „vzácných charakterů“.

husty-mail

Mocný úder nerozhoduje bitvu, ale její celkový výsledek velmi výrazně ovlivňuje.

Infokampaně většinou trvají jen několik dní či týdnů, kdy jsou postupně předávány informace napomáhající k obchodu, a je tedy klíčové dostat co nejvíce kontaktů do kampaně už na začátku.

Rozhoduje rychlost a síla… Na zvažování vhodné taktiky v této fázi zapomeňte, prostě to tam pošlete! Na přemýšlení není čas.

II. Ticho před bouří

Affiliate marketing válečné strategie

Tedy spíše „ticho po boji“.

Armády se pobily, zdravotníci sbírají raněné, na bojišti to doutná…

Přišel čas obklíčit nepřítele, zaútočit ze zálohy a připravit se na poslední úder!

Jasně, pořád mluvíme o affiliate marketingu a získání co nejvíce placených konverzí, já si jen rád hraji s vojáčky a ta metafora mě čím dál víc baví. 😉

Je přirozené, že poté, co jste tam nahrnuli vše, co mělo e-mailovou adresu, teď na vaši reklamu už není nikdo zvědavý. Dalším e-mailem nebo další masáží na Facebooku si akorát oslabíte vlastní armádu. Trošku výjimku má placená reklama, která může běžet i v této době „dočasného míru“. Ale počítejte s tím, že také bude slábnout. I ona měla největší sílu v první fázi!

Armáda je unavená, ale PPC reklamou si můžete koupit novou (skoro nekonečnou).

Nechte reklamy běžet, snižte rozpočty a kujte pikle v zázemí.

Nastává totiž pravá chvíle na vaši kreativitu. Nebo kreativitu vašich copywriterů. Budeme tomu říkat postupný útok (obklíčení nepřítele nebo útok ze zálohy). Nyní zasypeme nepřítele „hodnotným obsahem“. Napište článek, vytvořte video, udělejte virální příspěvek na sociálních sítích… Zkrátka vytvořte obsah, který bude přirozeně propagovat cílovou kampaň, nebude smrdět obchodem už z dálky a dokáže zaujmout.

Vaše armáda je potlučená a musíte ji nechat odpočinout před posledním útokem. Musí se najíst a tou nejlepší potravou v online marketingu je skutečně kvalitní obsah.

Databáze ani fanoušci na sociálních sítích nebudou reagovat na další výzvu k registraci do kampaně, ale stále v ní je ještě mnoho zdravých vojáků (kontaktů), kteří se při mocném úderu trošku zapomněli. Připomeňte jim, že jsou na válečném tažení a že by měli být na pozoru. Zaujměte je kvalitním obsahem a nezapomeňte v článku nebo videu také prodávat.

Jak to může vypadat si můžete prohlédnout zde:

Článek na podporu kampaně „Z nuly na sto“

Nyní se bojuje hlavou, hrají se šachy a tvoří se obsah, který má jednu obrovskou výhodu. Dá se totiž použít i po boji. S jeho pomocí můžete do své armády verbovat další vojáky, a až vám někdo opět vyhlásí válku (požádá o podporu), budete mít už větší a silnější armádu.

V odborných kruzích se tomu také říká See Think Do Care strategie. Více se o ní také dozvíte v mém e-booku Mapa online marketingu.

Pošlete e-mail, který odkazuje na článek na blogu, video nebo vlastní webinář, nevypadá to tak agresivně = zabere to!

III. „Poslední útok“Affiliate marketing válečné strategie

Pamatujte, že bitvy nevyhrávají bleskové operace (prostě zapni reklamu a pošli vše, co máš) nebo nejnovější samostříly (hodně kvalitní obsah), ale odhodlání vítězit. Odvaha dotahovat věci do konce dělá vítěze. Teď přišel čas posledního útoku.

Každá kampaň má i druhý den D. Den, kdy končí prodej a z monitoru se na vás zubí neúprosný odpočet času. Už jenom 3:45:32 do konce 31, 30, 29…

Slunce zapadá, konec se blíží…

Tohle je chvíle, na kterou jste čekali, konverzní poměr píše statistiky a vy již pomalu počítáte zlaťáky (možná). Jenže bitva ještě neskončila. Armáda včetně velitelů je již hodně vyčerpaná. Ono i tiché útoky za zálohy si vybraly svoji daň. Ale historie se neptá na to, kolik lidí se odhlásilo a jak se snížil open rate. Celkové skóre píší jiné údaje.

I generálové toho již mají dost a často raději zalezou do ústraní a v klidu počkají, jak to dopadne. Málo kdo sebere odvahu k poslednímu útoku v podobě čistého „prodejního e-mailu, příspěvku, reklamy“. Tady opět „myšlení“ nemá co dělat. Jestli to na začátku bylo „prostě to tam pošli“, tak teď je to „prostě to prodej“.

Je potřeba to dotáhnout. Zasadit poslední úder! Je potřeba najít poslední zbytky sil a vydat se na poslední pochod směrem k nepříteli. Vítězství si nezaslouží ti, kteří potupně čekají v záloze, jak to dopadne. Vítězství patří těm, kteří bojují v čele své armády až do konce!

Pošlete poslední prodejní e-mail. Nebo dva!

Jestli jste měli na začátku trošku negativní zpětnou vazbu, tak teď to bude teprve pořádné peklo. Vaši vojáci vás možná i začnou nenávidět.

Vítězství není zadarmo a není pro každého!

Volný překlad válečného affiliate marketingu….

1. fáze

Udělejte vše, co v danou chvíli dokážete, abyste co nejrychleji dostali co nejvíce kontaktů do kampaně. Konverzní poměr bude s dalšími dny slábnout.

2. fáze

Nespoléhejte jen na taktiku „poslat tam co nejvíce lidí na začátku,“ ale zapojte i další možné kreativní taktiky. Článek, webinář, video. Zkrátka obsah, který nenechá lidi vychladnout a přitahuje pozornost ke kampani. Takový obsah neudělá stovky konverzí, jako „když to tam pošlete.“ Ale přitáhne mnohem kvalitnější kontakty – ty, co kupují!

3. fáze

Dotáhněte to do konce a pošlete na konci prodejní e-mail. Tento krok mi téměř vždy přinesl několik placených konverzí, přestože nemám velkou databázi. Kdo neprodává, nic neprodá. Affiliate je o doporučování, ale také o prodeji.

Závěr bojového povídání o affiliate marketingu

Přestože za celý rok 2015 jsem operoval pouze s armádou čítající 3000 vojáků a další pěší pluk (fanoušci na Facebooku) měl pouze pár stovek členů (často naverbovaných i v hlavní armádě – databázi), podařilo se mi v kampaních, kde jsem podporu vzal vážně, přivést několik stovek až tisíc kontaktů do části zdarma a v konečném zúčtování to většinou znamenalo nízké desítky tisíc v zisku.

A účast v TOP 10 dané kampaně.

Vždy jsem vycházel z následující „válečnické“ strategie.

Nemusíte mít velkou databázi, abyste se prosadili. Stačí vymyslet strategii, pustit se do boje a dotáhnout to do konce. Pak vyhrajete!

Uspět může skoro každý.

Pohov!

A tady je DŮKAZ, že to funguje!

Héééj, vojáku!!!

Tvoje chvíle právě přišla. Vím, že chceš (možná dokonce i potřebuješ) postoupit mezi velitelskou elitu a hrát na nepřátelském poli online marketingem první ligu (prodávat, jak když nákladní vlaky vozí uhlí).

Tohle jednoduše musíš mít!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.