Tajné triky na email marketing odhaleny

S tajnými triky, nejen v email marketingu, je to těžké. Těšíme se na ně jak na Ježíška, a čekáme, že nám odhalí tajemství, které konečně zajistí vytoužený úspěch (růst databáze, zvýšený open rate, více prodejů, atd). Vždy když vidíme někde „tajný trik“, tak všeho necháme a utíkáme jej poznat…

Takový dobrý tajný trik je, napsat do předmětu nebo nadpisu „tajný trik“. To zaručeně zvedne Open rate a efekt e-mailu. Přesto, že je to ohraný, tak funguje skvěle.
A když přidáte sexy obrázek…

Mám pravdu? 😉

Žádný tajný trik vám samozřejmě neprozradím. Protože ve skutečnosti neexistuje. Za každým odhalením funkční strategie, je vždy jen moře práce a jistota, že jednou budeme muset objevovat další techniku, která bude fungovat.

Ale můžu Vám prozradit několik technik, který mi dobře fungují, a můžu s jistotou říct, že ještě několik let můžou dobře posloužit i Vám.

1

Nepoužívám 25 technik pro úspěšný email marketing

Stačí mi dvě! Jsou 2 věci, nad kterými opravdu vážně uvažuji. Posílání pouze kvalitního obsahu a nekonečný přiliv nových kontaktů do databáze. Je to mix kvality a kvantity. Cokoli dalšího řeším až potom. Kdybych měl říct, jakých 20 % v email marketingu rozhoduje o 80 % zisku, tak by to byla „kvalita sdělení“ a „kvantita databáze“. K obojímu se v průběhu článku ještě dostaneme.

2

Posílám pouze jednoduché e-maily

Posílám jednoduché e-maily, bez šablon, bez obrázků a bez přílohy. Dělám si to jednoduchý a vše co v e-mailech řeším, je text a viditelnost odkazů. Přílohy snižují doručitelnost, obrázky většina lidí nevidí, protože si je nestáhne a šablony smrdí korporátem a tím pádem i prodejem. Navíc jsou s tím vším často technické problémy. Tak proč si tím komplikovat život a snižovat efektivitu.

Držím se pravidla, že e-mail má za úkol přimět jeho čtenáře udělat to, co se po nich chce (kliknout na odkaz). Vše podstatné se totiž odehrává až na webu samotném. Tam se čtou články, sledují videa, a na webu se také platí za objednané zboží či služby. Sázím na hlavní cíl posílání e-mailů – rychlé vzbuzení pozornosti textem a odvedení na web.

3

Mám jednoduchý program

Existuje hodně programů se spoustou nejrůznějších, chytrých funkcí. Popravdě řečeno, pro dobrý e-mail marketing mi stačí, když program umí posílat e-maily, zapisovat kontakty, vyhodnocovat efektivitu (statistiky) a sem tam udělat něco za mě (automatické e-maily). 🙂 Nebo je toho potřeba více? Žádný program za Vás nenajde vítěznou strategii. Výsledky budou vždy záležet na Vás a opravdu to nebude aplikací, kterou používáte.

Celkem logicky používám Maliator, který nesází na uchvácení funkcemi, ale na kvalitu a doručování e-mailů > >.

4

Velikost databáze nerozhoduje

Proč máte kontakty v databázi, když většina kontaktů od Vás nikdy nic nekoupí! Nebo máte jiné výsledky?

Odvážné tvrzení? Ano! Ale víc než velikost, či dokonce kvalitu databáze, řeším neustálý příliv nových kontaktů, u kterých je velká šance, že od Vás něco koupí. Samozřejmě platí, že téměř nikdo nekoupí napoprvé, ale až na několikátý kontakt (po vybudování důvěry). Také ale platí, že železo se má kout, dokud je žhavé. Nový a voňavý kontakt se po několika smysluplných e-mailech stane Vaším zákazníkem mnohem pravděpodobněji, než kontakt, který je u Vás už sakra dlouho.

Neřeším počet odhlášených kontaktů. A jen okrajově mě zajímá, kolik lidí nečte mé e-maily. Klíčový faktor pro mě je růst databáze, kterému věnuji velkou pozornost. A jsem ochotný za něj i platit.

5

Nemám složité prodejní automaty

Prodejní automaty na své Ebooky samozřejmě mám. Ale nestavím je do hlavní role v celkové strategii. Zkušenost mě naučila, že strategie a psychologie prodeje, které používám v mých automatických e-mailech, je jen část úspěchu. Velkou roli v tom, zda Vaše zboží někdo koupí hraje i síla vaší značky, reálná potřeba po vašem zboží a samozřejmě také kolik se vám podaří oslovit lidí. Prodejní automat skutečně neudělá většinu práce, je toho víc co je třeba odmakat pro úspěšný prodej.

6

Musí být co poslat…

Možná Vás to překvapí, ale největší problém, který pozoruji v email marketingu, nakonec nemá s email marketingem nic společného. Ten problém zní „co poslat“.

Když se mě lidé ptají, co mají neustále posílat své databázi, odpovídám vždy stejně. „Vy nejlépe víte, co trápí Vaše klienty.“ O těchto problémech pište články, točte videa, mailujte. To bude ten pověstný kvalitní obsah = král. Palivem pro smysluplný email marketing je kvalitní obsah. Čím více článků, videí budete mít, tím snadnější bude posílání e-mailů. Proto tvořím obsah jako o život. Je lepší mít 10 nekvalitních článků, než žádný článek. Klíčovým 6. tajným trikem je překvapivě kvalitní obsah. Nebo ještě lépe… hodně kvalitního obsahu.

Z kvantity se rodí kvalita

V email marketingu platí jedna velká pravda, která nezní moc příjemně.

Naprostá většina vašich e-mailů skončí v koši!

Ale námaha majitele e-mailové schránky se smazáním vašeho e-mailu za to stojí. Připomenete se mu, a čím více se budete připomínat, tím pravděpodobněji se něco stane. Buď koupí, nebo zemře (odhlásí se). Ale pokud váš e-mail nebude muset ani vymazat, protože v jeho schránce jednoduše nebude, tak se nestane vůbec nic. Tvořte obsah a posílejte e-maily jako o život. Je lepší poslat 10 nekvalitních e-mailů, než žádný e-mail.

Tím, ale nechci říct, že kvantita převažuje nad kvalitou. Kvalita a pilování efektivity e-mail marketingu je pro dlouhodobý úspěch zásadní. Ale neposlání e-mailu, protože ještě není dost dobrý může být likvidační.

Zde je dalších 10 nápadů na e-mail marketing, které můžete ihned vzít a začít používat > >

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.