Milion za pivo 🍺🍺 (2x)

 Přesný postup, jak na tržbu 1.071.799 Kč dnes za 100 Kč (cena 2 piv) 😱 Více zde >>

Tajné triky na e-mail marketing odhaleny

S tajnými triky, nejen v e-mail marketingu, je to těžké.

Těšíme se na ně jak na ježíška.

Čekáme, že nám odhalí tajemství, která konečně zajistí vytoužený úspěch (růst databáze, zvýšený open rate, více prodejů atd.).

Kdykoliv někde vidíme „tajný trik“, všeho necháme a utíkáme jej poznat.

tajne triky na email marketing odhaleny

💡TIP: Takový dobrý tajný trik je napsat do předmětu nebo nadpisu „tajný trik“. To zaručeně zvedne open rate a efekt e-mailu. Přestože je ohraný, funguje skvěle.

A když přidáte sexy obrázek…

Mám pravdu? 😉

Obsah článku:

2 nejdůležitější věci
Pouze jednoduché e-maily
Jednoduchý nástroj
Klíčový faktor e-mail marketingu
Prodejní automaty
Posílejte jenom kvalitní obsah
Z kvantity se rodí kvalita

Žádný tajný trik vám samozřejmě neprozradím. Protože ve skutečnosti neexistuje.

Za každým odhalením funkční strategie je vždy jen moře práce a jistota, že jednou budeme muset objevovat další techniku, která bude fungovat.

Ale můžu vám prozradit několik technik, které mi dobře fungují, a můžu s jistotou říct, že ještě několik let můžou dobře posloužit i vám.

1. Nepoužívám 25 technik pro úspěšný e-mail marketing

Stačí mi dvě! Jsou 2 věci, nad kterými opravdu vážně uvažuji. Posílání pouze kvalitního obsahu a nekonečný příliv nových kontaktů do databáze.

Je to mix kvality a kvantity. Cokoli dalšího řeším až potom. Kdybych měl říct, jakých 20 % v e-mail marketingu rozhoduje o 80 % zisku, byla by to „kvalita sdělení“ a „kvantita databáze“.

K obojímu se v průběhu článku ještě dostaneme.

2. Posílám pouze jednoduché e-maily

Posílám jednoduché e-maily, bez šablon, většinou bez obrázků a bez přílohy. Dělám si to jednoduchý a vše, co v e-mailech řeším, je text a viditelnost odkazů. 

Přílohy snižují doručitelnost a šablony smrdí korporátem a tím pádem i prodejem. Obrázky používám jenom výjimečně. Pokud to jde, posílám jenom text.

Navíc jsou s tím vším často technické problémy. Tak proč si tím komplikovat život a snižovat efektivitu.

Držím se pravidla, že e-mail má za úkol přimět čtenáře udělat to, co se po nich chce (kliknout na odkaz). Vše podstatné se totiž odehrává až na webu samotném.

Tam se čtou články, sledují videa, na webu se také platí za objednané zboží či služby. Sázím na hlavní cíl posílání e-mailů – rychlé vzbuzení pozornosti textem a odvedení na web.

3. Používám jednoduchý nástroj na e-mail marketing

Existuje hodně programů se spoustou nejrůznějších chytrých funkcí. Popravdě řečeno, pro dobrý e-mail marketing mi stačí, když program umí posílat e-maily, zapisovat kontakty, vyhodnocovat efektivitu (statistiky) a sem tam udělat něco za mě (automatické e-maily). 🙂

E-mail marketing software

Nebo je toho potřeba více? Žádný program za vás nenajde vítěznou strategii. Výsledky budou vždy záležet na vás a opravdu to nebude aplikací, kterou používáte.

Recenze českého nástroje na e-mail marketing >>
(to je ten, který používám)

4. Velikost databáze nerozhoduje

Proč máte kontakty v databázi, když většina kontaktů od vás nikdy nic nekoupí? Nebo máte jiné výsledky?

Odvážné tvrzení? Ano! Ale víc než velikost, či dokonce kvalitu databáze řeším neustálý příliv nových kontaktů, u kterých je velká šance, že od vás něco koupí. 

Samozřejmě platí, že téměř nikdo nekoupí napoprvé, ale až na několikátý kontakt (po vybudování důvěry).

Také ale platí, že železo se má kout, dokud je žhavé. Nový a voňavý kontakt se po několika smysluplných e-mailech stane vaším zákazníkem mnohem pravděpodobněji než kontakt, který je u vás už sakra dlouho.

Neřeším počet odhlášených kontaktů. A jen okrajově mě zajímá, kolik lidí nečte mé e-maily. Klíčový faktor pro mě je růst databáze, kterému věnuji velkou pozornost. A jsem ochotný za něj i platit.

5. Nemám složité prodejní automaty

Prodejní automaty na své produkty samozřejmě mám. A hrají významnou roli v naší marketingové strategii.

Zkušenost mě ale naučila, že strategie a psychologie prodeje, které používám ve svých automatických e-mailech, je jen část úspěchu.

Velkou roli v tom, zda vaše zboží někdo koupí, hraje i síla vaší značky, reálná potřeba vašeho zboží a samozřejmě také, kolik se vám podaří oslovit lidí. Prodejní automat skutečně neudělá většinu práce, je toho víc, co je třeba odmakat pro úspěšný prodej.

Posílejte přes e-mail marketing jenom kvalitní obsah.

6. Musí být co poslat

Možná vás to překvapí, ale největší problém, který pozoruji v e-mail marketingu, nakonec nemá s e-mail marketingem nic společného.

❗️Ten problém zní co poslat?

Když se mě lidé ptají, co mají neustále posílat své databázi, odpovídám vždy stejně: „Vy nejlépe víte, co trápí vaše klienty.“ O těchto problémech pište články, točte videa, mailujte.

Myslím, že to bude ten pověstný kvalitní obsah = král. Palivem pro smysluplný e-mail marketing je kvalitní obsah. Čím více článků, videí budete mít, tím snadnější bude posílání e-mailů.

Proto tvořím obsah jako o život. Je lepší mít 10 nekvalitních článků než žádný článek. Klíčovým 6. tajným trikem je překvapivě kvalitní obsah. Nebo ještě lépe… hodně kvalitního obsahu.

Z kvantity se rodí kvalita

V e-mail marketingu platí jedna velká pravda, která nezní moc příjemně.

💩Naprostá většina vašich e-mailů skončí v koši! #sorry

✅ Ale námaha majitele e-mailové schránky se smazáním vašeho e-mailu za to stojí.

Připomenete se mu, a čím více se budete připomínat, tím pravděpodobněji se něco stane. Buď koupí, nebo zemře (odhlásí se).

Ale pokud váš e-mail nebude muset ani vymazat, protože v jeho schránce jednoduše nebude, nestane se vůbec nic. Tvořte obsah a posílejte e-maily jako o život. Je lepší poslat 10 nekvalitních e-mailů než žádný e-mail.

Tím ale nechci říct, že kvantita převažuje nad kvalitou. Kvalita a pilování efektivity e-mail marketingu je pro dlouhodobý úspěch zásadní. Ale neposlat e-mail, protože ještě není dost dobrý, může být likvidační.

Nejčastější otázky k e-mail marketingu

Jak na e-mail marketing?

Začít se dá i s pár kontakty. Pořiďte si nástroj na hromadné posílání e-mailů a začněte sbírat kontakty.

Kde vzít kontakty?

Technik je spousta. My ve všech projektech využíváme automatický sběr e-mailů pomocí magnetů, které jsou placený nebo zdarma. Jednoduše vyměníme obsah za e-mail, na který potom můžeme posílat další zprávy.

Jaké e-maily posílat?

Pouze takové, o které mají čtenáři zájem. Držte se svého oboru a posílejte zajímavé články, videa a další zajímavý obsah. Samozřejmě ale musíte plnit i své obchodní cíle. Takže posílejte i prodejní nabídky.

Vyplatí se to?

Existuje celá řada studií. A většina se shoduje na tom, že e-mail marketing je nejvýnosnější marketingový kanál. Kdo to myslí s online podnikáním vážně, jednoduše musí do svého marketingového mixu zapojit i emailing.

Jaký nástroj používat?

My používáme českou mašinu Smartemailing.cz. Umí všechny základní věci, které potřebujeme, mají českou podporu a neustále se vyvíjí.

Kolik stojí e-mail marketing?

Tarify se většinou odvíjejí od počtu kontaktů v databázi. Můžete se ale setkat i s tarify, které se počítají na základě odeslaných e-mailů.

.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.