ŠACH MAT online marketingu

Miluju šachy, aneb obsah „není“ král!

Nedávno jsem slyšel zajímavou myšlenku – obsah není král! To mě velmi zaujalo, protože místní internetový rybníček je silně infikován hláškou “Obsah je král”!

Mám rád názory, které jdou proti proudu! 🙂

Myšlenka pokračovala a říkala, že ikdyž budete mít sebelepší obsah, tak je vám k ničemu, když si jej nikdo neuvidí – tedy když jej k nikomu nedostanete.

Něco podobného říkám pořád dokolečka. Zkrátka bez marketingu jste v prd… Stoletá pravda, že dobré zboží se prodává samo, je bohužel opravdu stoletá pravda. Dnes to už je trošku jinak. 

A tady mě právě napadlo přirovnání k šachu!

Víte jakou funkci má figurka krále? Umí běhat všemi směry, ale vždy jen o jedno políčko. A když jej dostanete na lopatky, tak jste vyhráli. Říká se tomu ŠACH MAT.

To přirovnání je úplně přesné. Král je všechno, ale bez své armády by byl k ničemu, bezmocný a nikdy by nic sám nezmohl. O obsahu platí to samé, ikdyž si to nemyslíte!

K úspěšnému tažení potřebuje spustu dalších figurek. Pěšáky – můžeme jim říkat třeba e-mailová databáze, nebo sféra vlivu na facebooku. Těžké figury – Věže – to může být třeba dobře navrhnutá struktura webu, nebo prodejní stránky, pořádné copy, video…

Potřebujete přesné střelce a obratnou jízdu, která dokáže na dálku zasáhnout váš cíl – představte si třeba PPC kampaně, které přívádí potenciální zákazníky. Pod figurkou koně si zase můžete představit nekonečnou optimalizaci a testování. Hledání fungujícíh věcí.

  • A hromadu dalších ingrediencí!
  • UX webu…
  • Nové možnosti PPC kampaní…
  • Nové texy, e-maily…

A pak je tu ještě dáma, nebo chcete-li královna. Můžeme jí třeba říkat “WEB”. I v šachu se královně připisuje mnohem větší důležitost, než často představuje. Každý web bude bez zbytku armády poloviční, někdy ani to ne!

A pak je tu ještě jeden dílek skládačky. Nachází se někde mezi šachovnicí a opěradlem. Šachoví velmistři nevyhrávají díky speciálně vyvynutím figurkám pěšce, větším věžím, nebo upgradovaným střelcům, apod… 🙂

Dokonce ani sebekvalitnější král, nebo mocnější dáma nic nezmůžou.

Vítěze dělá schopnost přemýšlet, uvažovat nad jednotlivými tahy dopředu, občas zariskovat, zavelet do útoku, nebo naopak ustoupit. Vyhodnotit aktuální nepříznivou situaci a vytěžit z ní maximum. A celému tomuto soukolí, které ovládá jednotlivé figurky na šachovnici můžeme třeba říkat strategie, nebo podnikatelské myšlení.

„Strategie je moje vášeň. Na školách jsem sbíral známky z dolní poloviny žebříčku, ale v šachu mě dostal málokdo! Baví mě uvažovat a skládat jednotlivé kousky do fukčních celků.“

O tom jak sehrát promyšlenou šachovou partii v podobě online marketingu je celý můj kurz Online Stratég.

Dozvíte se jak budovat publikum, jak správně komunikovat produkt a jak pomocí všech těchto šachových figur (ingrediencí online marketingu a správné komunikace produktu) sehrát pořádnou strategickou bitvu.

Obsah kurzu si můžete prohlédnout zde

ŠACH MAT online marketingu
4 (80%) 4 votes
Komentáře