Případová studie Z nuly na 1.071.799 Kč znovu v prodeji.

Přesný postup, jak jsme za 14 dní získali 239 prodejů. Při investici do reklamy 21 497 Kč

ŠACH MAT online marketingu

Miluju šachy, aneb obsah „není“ král!

Nedávno jsem slyšel zajímavou myšlenku – obsah není král! To mě velmi zaujalo, protože místní internetový rybníček je silně infikován hláškou “Obsah je král”!

Mám rád názory, které jdou proti proudu! 🙂

Myšlenka pokračovala a říkala, že ikdyž budete mít sebelepší obsah, tak je vám k ničemu, když si jej nikdo neuvidí – tedy když jej k nikomu nedostanete.

Něco podobného říkám pořád dokolečka. Zkrátka bez marketingu jste v prd… Stoletá pravda, že dobré zboží se prodává samo, je bohužel opravdu stoletá pravda. Dnes to už je trošku jinak. 

A tady mě právě napadlo přirovnání k šachu!

Víte jakou funkci má figurka krále? Umí běhat všemi směry, ale vždy jen o jedno políčko. A když jej dostanete na lopatky, tak jste vyhráli. Říká se tomu ŠACH MAT.

To přirovnání je úplně přesné. Král je všechno, ale bez své armády by byl k ničemu, bezmocný a nikdy by nic sám nezmohl. O obsahu platí to samé, ikdyž si to nemyslíte!

K úspěšnému tažení potřebuje spustu dalších figurek. Pěšáky – můžeme jim říkat třeba e-mailová databáze, nebo sféra vlivu na facebooku. Těžké figury – Věže – to může být třeba dobře navrhnutá struktura webu, nebo prodejní stránky, pořádné copy, video…

Potřebujete přesné střelce a obratnou jízdu, která dokáže na dálku zasáhnout váš cíl – představte si třeba PPC kampaně, které přívádí potenciální zákazníky. Pod figurkou koně si zase můžete představit nekonečnou optimalizaci a testování. Hledání fungujícíh věcí.

  • A hromadu dalších ingrediencí!
  • UX webu…
  • Nové možnosti PPC kampaní…
  • Nové texy, e-maily…

A pak je tu ještě dáma, nebo chcete-li královna. Můžeme jí třeba říkat “WEB”. I v šachu se královně připisuje mnohem větší důležitost, než často představuje. Každý web bude bez zbytku armády poloviční, někdy ani to ne!

A pak je tu ještě jeden dílek skládačky. Nachází se někde mezi šachovnicí a opěradlem. Šachoví velmistři nevyhrávají díky speciálně vyvynutím figurkám pěšce, větším věžím, nebo upgradovaným střelcům, apod… 🙂

Dokonce ani sebekvalitnější král, nebo mocnější dáma nic nezmůžou.

Vítěze dělá schopnost přemýšlet, uvažovat nad jednotlivými tahy dopředu, občas zariskovat, zavelet do útoku, nebo naopak ustoupit. Vyhodnotit aktuální nepříznivou situaci a vytěžit z ní maximum. A celému tomuto soukolí, které ovládá jednotlivé figurky na šachovnici můžeme třeba říkat strategie, nebo podnikatelské myšlení.

„Strategie je moje vášeň. Na školách jsem sbíral známky z dolní poloviny žebříčku, ale v šachu mě dostal málokdo! Baví mě uvažovat a skládat jednotlivé kousky do fukčních celků.“

O tom jak sehrát promyšlenou šachovou partii v podobě online marketingu je celý můj kurz Online Stratég.

Dozvíte se jak budovat publikum, jak správně komunikovat produkt a jak pomocí všech těchto šachových figur (ingrediencí online marketingu a správné komunikace produktu) sehrát pořádnou strategickou bitvu.

Obsah kurzu si můžete prohlédnout zde

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.