Prodávejte těm, kteří chtějí kupovat! (reklamy na Facebooku)

Zkuste si představit fanoušky Donalda Trumpa. Teď nemyslím fanoušky na Facebooku, ale lidi, kteří ho žerou. Sledují jeho videa, čtou jeho knížky, sledují jeho aktivity na Facebooku. Co myslíte, poběží si koupit jeho novou knihu, kterou Donald napíše?

A teď si představte, že máte eshop s knihami a v nabídce máte novou knížku od Donalda Trumpa. Co byste dali za to, kdyby jste mohli všem jeho fanouškům říct, že právě vy máte dnes akci na tento nový Donaldův bestseller?

Ale pojďme i k tomu Applu. Je jasné, že po světě běhá spousta majitelů těchto zařízení a spousta z nich jsou podnikatelé s podobným přístupem k byznysu, jaký měl sám Steve. Dokážete si představit, že jenom těmto lidem ukážete reklamu na životopis Steva Jobse v audio podobě?

Nebo nový iPhone.

Nebo iPad.

Nebo cokoli jiného co je pro fanoušky Applu a Steva Jobse zajímavého. Jistě Vás napadne hodně věcí. Právě na tyto lidi můžete najít na Facebooku pomocí jednoduchého obecného cílení.

Podívejte se, jak jsem to udělal u těchto reklam:

trump
Tahle reklama vznikla úplně náhodou. Nejprve to byl příspěvek na mé Fanpage, který měl docela zajímavý dosah oproti ostatním a já jsem zaregistroval příležitost, když to jen tak ze srandy prodalo jednu knížku. 😉 Příležitost se musí kout, dokud je žhavá. Věděl jsem, že Facebook by mohl nabízet možnost zacílit na fanoušky Donalda Trumpa.

trump2

Geniálně jednoduché cílení. Reklama za 100 Kč na zkoušku a další prodej knížky tam padl. 🙂 Funguje to! Přátelé, tohle je jedno z nejprimitivnějších cílení, které Facebook nabízí.

Poznámky k reklamě

Všimněte si poměrně velkého textu nad obrázkem. To neuděláte jinak, než že reklamu vytvoříte v Power Editoru – naučte se s nim.

Vidíte i ten doslova „hrozný“ text pod obrázkem. Nedokončená slova, samé tečky. No hrůza se na to podívat.

To je schválně. Spousta příspěvků na Facebooků takto prostě vypadá. Nemají profesionální vzhled a optimalizovaný text. Je to přirozené, autentické – nedokonalé.

Vymazlený text smrdí reklamou a snahou něco prodat. Je to něco jako korporátní šablona e-mailu. Buďte přirozený, autentický, nedokonalý. Reklamy budou vypadat jako běžné příspěvky a nebude z nich čišet „kupte – tady – hned“.

 Ale ani Steve Jobs nezůstane pozadu:

apple1

Tady už bylo cílení trošku detailnější. Podívejte, je to šílené, pouze lidem, kterým mají iPhone a sympatizují s podnikatelem Stevem Jobsem, se zobrazí tato reklama.

jobs1

Pořád mluvím o základní škole cílení reklam na Facebooku a dokonce mluvím o tom nejméně efektivním cílení.

Udělejte si poznámky

Obecné cílení se nastavuje tak, že do políčka zájmy u reklam začnete psát, nebo dáte vyhledat jednotlivé zájmy. Podle toho co Vám Facebook nabídne pak můžete vybírat jednotlivé zájmy a chování na které můžete cílit reklamy. Můžete přidávat i další různé vychytané podmínky cílení. Například můžete cílit na lidi, kteří budou mít do týdne narozeniny, nebo na přátele lidí, kteří mají v přátelích lidi, kteří se čerstvě zasnoubili.

Už Vás napadá, co a komu prodáte?

Těch variant je opravdu mnoho a Facebook je neustále vylepšuje.

Prodávejte těm, kteří chtějí kupovat! (reklamy na Facebooku)
5 (100%) 2 votes
Komentáře