Prodává více Facebook, nebo e-mail? Aktualizace 2017

Efekt e-mail marketingu klesá… Dnes jsou v kurzu sociální sítě a sdílení. Diskuze, které se někdy vedou o tom, zda je lepší dělat e-mail marketing nebo Facebook marketing, mi občas připomínají diskuzi, jestli byla dřív slepice nebo vajíčko.

Tento článek původně neměl ani vzniknout, protože to je jasný jak facka. Prodává vždy to, co uděláte dobře! Bohužel mi tyto diskuze připadají opravdu jak tlachání do větru a pomlouvání jednoho či druhého za účelem prodat svoji službu, která se specializuje na e-mail nebo facebook marketing.

Beztak bez pořádné marketingové strategie nikdy nebude fungovat ani jedno, ani druhé!

Poslední aktualizace 22. 2. 2017

Nepotřebuji vychvalovat jedno nebo druhé. Protože vím přesně a mám data, že nejlépe to funguje dohromady. Facebook se postará o akvizici a e-mail následně prodá. Za poslední tři roky jsem v tomto duchu udělal tisíce reklam a poslal stovky e-mailů.Snímek obrazovky 2017 02 22 v 10.50.22

Starší část článku (principy aktuální, prodej e-booků je již historie)

Data, data, data… 

Ale pojďme na to detailněji. Místo filozofování nad vajíčkem a slepicí jsem si vytáhl data z Google Analytics. Jsem totiž trošku blázen a vše, co dělám, mám označený. Nemusím tak předpokládat – vím, co prodává!

První tabulka ukazuje prodeje e-booku Co když je to jinak. Ten prodávám několika způsoby. 

33

1. Facebook / referral je přirozené sdílení odkazu na prodejní stránku na Facebooku. Není to placená reklama. Je ale dobré říct, že mám několik stránek na Facebooku, kde sdílím každý den příspěvky.

2. To je automatický prodej pomocí e-mailového automatu, který má čtyři kroky, a kontakt se do něj dostane, když si stáhne ukázku. A pozor – na stránku, kde je možné si stáhnout ukázku z tohoto e-booku, se návštěvníci z 90 % dostanou pouze pomocí placené reklamy na Facebooku.

3. To je takový ten otravný obrázek vpravo nahoře na blogu. (už tam není)

4. To se přiznám, že netuším co je… Asi nějaký omyl. Občas se v tom značkování ztrácím.

5. E-mail – hromadná zpráva, která určitě neprodávala.

6. Placená reklama na Facebooku – přímý prodej. Respektive se jedná o retargeting.

Druhá tabulka ukazuje prodeje e-booku E-mail marketing 10× jinak.

22

1. Tady není moc co popisovat. První tři zdroje jsou e-mail marketing. Jo, ten, o kterém se říká, že přestává fungovat. Rád věřím víc datům než účelovým řečem.

2. Poslední zdroj je přirozené sdílení na Facebooku, tedy to, co zažívá ten obrovský boom.

3. Je třeba ale dodat, že 90 % e-mailové databáze je vybudováno pomocí placené reklamy na Facebooku.

To není všechno. Prodej tohoto kousku zažil doslova testovací orgie. Zkoušel jsem jej monetizovat čtyřmi různými způsoby. Pokaždé jsem dobře prodal, ale jeden způsob vygeneroval 10× větší tržby než ostatní. Sledujte mé e-maily, někdy o tom určitě bude řeč.

Třetí tabulka ukazuje, jak za 14 dní narostla moje databáze e-mailů.

11

1. Placená reklama na Facebooku – zacílená na publikum, které má podobné vlastnosti jako lidé v mé databázi.

2. Placená reklama na Facebooku – zacílená… šéfkuchařovo tajemství.

Tyto reklamy jedu už pomalu rok a půl. Na začátku jsem jen utrácel peníze. Nyní moje reklamy konvertují něco mezi 60 až 80 % do databáze.

3. Přirozené sdílení příspěvků na Facebooku

4. Google – přirozené vyhledávání, to je to SEO – dělá 4,35 % celého mého byznysu. Ještě stále chcete řešit klíčová slova a další věci?

5. Přímá návštěvnost…

A pak tam je ještě spousta dalších zdrojů, ale to nestojí za řeč.

Udělejte si svůj názor na to, zda více prodává Facebook, nebo e-mail marketing. U mě prodává převážně e-mail marketing. Jeho nedostatky (snižující se účinnost) tlumím příspěvky na Facebooku (placenými i neplacenými). A abyste mohli dělat e-mail marketing, o kterém tvrdím, že je to mimo jiné i hra velkých čísel (místo budování důvěry a posílání sluníček), jednoduše potřebujete rostoucí databázi. Proto mám zapnuté reklamy, které přivádějí každý den hromadu nových kontaktů.

Udělejte si závěr sami…

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.