PPC reklama v Affiliate marketingu

PPC reklama v Affiliate marketingu

Jedna z cest, jak úspěšně dělat affiliate marketing, je PPC reklama. Přestože se to nezdá, může to nakonec být i jedna z nejlevnějších cest za úspěšným affiliate podnikáním. Také se ale může stát, že v PPC reklamě utopíte spoustu peněz bez většího efektu. Na začátku je obojí úplně stejně reálný – to topení je tedy reálnější.

O PPC reklamě a affiliate marketingu jsem si povídal s Michalem Kolářem a Radkem Černým.

Záznam živého vysílání ZDE

Jak tedy na PPC reklamy ve spojení s Affiliate marketingem?

Základem je najít správný  affiliate program, který ve vás probudí motivaci vkládat na jeho propagaci čas a především peníze. I když najdete program, který je vám svým tématem blízký a dokážete si hravě představit, jak má vypadat prodejní stránka či emailová kampaň, musíte si nejdříve v klidu sednout, vzít kalkulačku a počítat. Zjistěte si především, jak budete odměňování, jestli se produkt už prodává a s jakými výsledky.

Alfou a omegou u PPC propagace jsou čísla. Investujete 1000 Kč a vypadne 1 500 Kč = WAU stroj na peníze WAU! Proto se na tyto čísla ptejte affiliate manažera. Musí Vás zajímat takové věci jako je průměrná konverze do databáze kontaktů, průměrná konverze do objednávek. Tvrdým číslům se tady nevyhnete. Také je ale potřeba zvážit potenciál, vaše možnosti a další taktické věci, které vstupují do online marketingu.

Někdo to „jenom zapne“. Zjistí si čísla a spustí PPC reklamu. To může fungovat u evergreenů, eshopů, tedy věcí, které se prodávají neustále po celý rok. S Michalem a Radkem máme bohaté zkušenosti s propagací velkých kampaní různých infokurzů, kde se provize řádově pohybuje v tisících Kč. Tady často není čas na zjišťování čísle (která logicky na začátku ani nejsou). A na konci je už pozdě si říkat „Ano, vyplatilo se to, měl jsem více investovat“.

Není to prdel…

Když se nad tím vším zamyslíte, tak to není úplně snadné. Nestačí to jenom zapnout. Facebook nabízí neuvěřitelné možnosti cílení. Mrkněte třeba tady na ukázku reklamy a jejího zacílení u Affiliate programu SMS kouč, který aspiruje na zajímavý evergreenek = stroječek na peníze.

sms-kouc-nastaveni-reklam

> zvětšit náhled <

Ukázka jedné reklamy na FB a dvě různá cílení. Když přidáme google adwords, sklik, možnosti video reklam na FB, a další… Tak se najednou otevírá nový, neuvěřitelně široký a zajímavý svět PPC reklam a jejich využití v Affiliate podnikání.

Konverze až na prvním místě!

Jak může vypadat takový rychlý selský výpočet konverze. Zeptejte se na tři věci:

  1. Je to vhodný program pro mě? Kdo je cílovým klientem programu, kdo si program koupí?
  2. Kolik dostanu za to, že někoho do programu přivedu?
  3. Kolik potřebuji návštěvníků, aby vznikl jeden prodej? Prodává se už tento program? Když přivedu 100 lidí, kolik z nich si cílový produkt koupí?

No a potom vezmete kalkulačku a budete počítat.

Na 1 prodeji vydělám 2 500 Kč

Kupuje 2 % z databáze kontaktů a stránka na sběr kontaktů konvertuje 30 %.

To znamená, že abych do programu dostal 100 lidí potřebuji na stránky přivést 300 lidí. Protože to neumím tak mě jedna návštěva (kliknutí) bude stát nechutných 10 Kč = utratím 3000 Kč > přivedu 100 kontaktů do databáze > 2 % si to koupí = 2 x 2 500 Kč = to je víc než investice!

A to je vlastně všechno. Cele kouzlo se potom skrývá ve vylepšování těchto čísel. Na straně Affiliate partnery zkvalitňování reklam (kliknutí může nakonec stát jenom pár korun) a na straně programu neustálé zlepšování konverze stránek (z 2 % mohou být klidně 3 %). Dosaďte do vzorečku vaše čísla… 😉

Ale pojďme k jednomu konkrétnímu příkladu, který zazněl na webináři.

Jak například u Angličtiny bez biflování nastavit PPC reklamu, pokud sledujeme klíčové slovo „angličtina“?

Pokud si zajdete na Sklik a zadáte do vyhledávání slovo angličtina, zjistíte, že toto slovo hledá cca 2 000 lidí za měsíc. Cena za proklik se ale pohybuje okolo 13 korun. Když se ale podíváte níž, uvidíte frázi „angličtina online“.

anglictina-bez-biflovani-affiliate

Tuto frázi hledá také cca  2 000 lidí a cena za proklik je pouze tři koruny. Z toho je jednoduchý závěr, že je tu potenciál a můžeme se pustit do zkoušení a testování kolik prokliků potřebujete, aby se prodal jeden kurz. Pokud bude odměna za přivedení zákazníka tisíc korun, v momentě, kdy náklad na prodej kurzu bude menší, profitujete a vyděláváte. Ale o tom už jsme mluvili.

Dokážete si představit jaký tady je potenciál? Kolik lidí hledá Angličtinu? Kolik to stojí? A je reálné, že Ti co ji hledají se chtějí opravdu naučit anglicky?

Tady se můžete registrovat do Affiliate programu Angličtiny bez biflování > >

Ale zpět z obchodu do praxe. 🙂 Cena a tedy i kvalita návštěvníků se bude lišit podle klíčových slov. Je jasné, že obecné slovo „angličtina“ zadá do vyhledávače zákazník s jinými potřebami než zákazník, který zadává „online kurz angličtiny“. Proto často můžete slyšet na otázku „Jak vám to konvertuje“ odpověď: „No záleží jak nastavíte reklamy.“ 🙂 A je to pravda. Můžete v PPC utratit majlatn a nic a můžete utrácet pár stovek a celkem zajímavě profitovat.

PPC reklama v Affiliate marketingu na Facebooku

Dřív se říkalo, že to není vhodné medium pro reklamu. Lidé tam nechodí nakupovat, ale chodí se tam bavit. To platilo ještě před pár lety, ale teď se ta situace už trošku mění. Facebook není zdroj zábavy. Je to zkrátka něco, kde JSME! Každý den, hodinu. Facebook máme otevřený, když něco děláme, čteme, píšeme, pracujeme. Není to něco kam utíkáme za zábavou. Zkrátka tam JSME!

O všech možnostech reklamy na Facebooku píši v samostatném článku.

Na Facebooku nejsou klíčová slova, ale hledáte cílíte podle zájmů. Vyberete si ze seznamu zájmy lidí, na které cílíte. Rozdělíte si je do několika skupin a ke každé skupině přidáte jiný typ obrázkové reklamy – kreativy.

Třeba takto může vypadat reklama na Angličtinu bez biflování.

12507576_10203988553232601_3780878447951260121_n

Pro opravdové zájemce Affiliate podnikání mám skupinu na Facebooku plnou tipů nejenom z PPC reklam.

Na Facebooku naleznete neuvěřitelné množství cílových skupin zajímajících se o Angličtinu. O tom zda je lepší úzké cílení, nebo široké jsme také mluvili na webináři.

Pokud na to máte budget, je rozdělení do více užších skupin efektivnější. Každou cílovou skupina zajímá často něco jiného, koukají na jiný televizní pořad, sledují jinou celebritu.. Podle zkušeností fungují tři typy reklam  – cukr, bič a vize. Na každou skupinu platí vždy něco jiného a pokud rozdělíte reklamy podle pohlaví, máte už 6 typů reklam.  Nefungující reklamy, které mají méně jak tisíc zobrazení, pak můžete vypnout a zapnuté můžete nechat pouze 1-2, které vám nejvíce vynáší.

Lidi to musí bavit

Přestože již neplatí, že na Facebook se chodím jenom bavit, tak stále platí, že tam nechodíme nakupovat. Na rozdíl od skliku a google adwords. Lidé tedy nechtějí vidět přímý prodej, který jej jim nabízený skoro 24 hodin denně úplně všude. Oproti tomu na Seznam už chodí lidé přímo vyhledat svůj problém a jsou ochotni za řešení zaplatit. Proto jsou zajímavé všechny možnosti PPC reklam.

U affiliate podnikání pomocí PPC platí, že pokud chcete být úspěšní, posedíte si u tabulek, grafů a čísel. Bez testování to nejde a někdy musíte být velký šťoura, abyste zjistili, co funguje a co ne. Jsou v tom vaše peníze, váš zisk! Proto je tady klíčové měřit výsledky, analýza a téměř neustálá optimalizace reklam. Nestačí to jenom zapnout. 🙂

Zajímavé Affiliate programy > >

PPC reklama v Affiliate marketingu
5 (100%) 5 votes
Komentáře