Nikdy nezačínejte dělat Marketing

„Ještě jsme se pořádně nepustili do marketingu, ale až to rozjedeme… to budete teprve koukat.“

Máte marketingové oddělení? Spoléháte na to, že marketing za Vás bude dělat expert – třeba někdo jako já? 🙂 Nebo říkáte, že Vás spasí online marketing? Nespasí, a dost možná to znamená, že je něco špatně. Marketing nemůžete svěřit nikomu jinému, než sami sobě.

Je velmi rozumné, nechat dílčí konkrétní činnosti expertům, kteří se specializují na danou oblast (PPC, SEO, atd.), ale nikdy se nenajde nikdo lepší, než jste vy sami, kdo by za Vás mohl dělat komplexně celý marketing.

Marketing není něco, co by se dalo jednoduše někde zapnout, nebo vypnout a vy byste mohli říkat. „Ták a teď se nám povede dobře, děláme totiž ten marketing.“

Marketing je úplně všechno

Je to jakákoli činnost, kterou ve firmě uděláte a na jejímž základě dojde k reakci a straně zákazníka, dodavatele, ale dokonce i zaměstnance. A všem nám jde o to, aby reakce byla kladná a nahýbala jazýček vah na stranu „chci koupit“, případně „chci spolupracovat“. To ale často mnohem více ovlivní komunikační dovednost vašeho IT specialisty, který byl nucen zavolat zákazníkovi, než síla Vašeho navoněného reklamního hesla.

Marketing je všechno kolem nás. Je to obnošené tričko, nebo špatně padnoucí sako, které si vezmete na jednání. Je to hlas naštvané asistentky v telefonu. Je to perfektně odvedená práce, kvalitní zboží. Je to nezodpovězený e-mail, nebo pozdě zaplacená faktura. Je to neformální popovídání během přestávky na kávu.

Marketing není reklama

Marketing nikdy nebyl a nebude pouze dobře udělaná reklama, nebo mocná online strategie na přivádění zákazníků. Marketing je vše, na co si vzpomenete. Nedá se ani zapnout, ani vypnout. Marketing jednoduše děláte. A jako vše ostatní, jej můžete dělat dobře, nebo špatně. Proto jsou firmy, které skvěle fungují i bez reklamy a proto je možné, že i s vytuněnou „reklamní“ strategií nevyděláte vůbec nic. 🙂

Představte si marketing, jako dojem z návštěvy restaurace. Možná, že Vás do ní přivedl atraktivní leták, nebo doporučení známých. Tím to ale celé teprve začíná. A přesně tady to většina marketingových specialistů zabalí a vystavují faktury za dobře odvedenou práci.

Přivedením zákazníka do restaurace to celé teprve začíná

Jaký dojem udělá obsluha, jak se návštěvník u Vás cítí, jak mu chutná, byl spokojený s cenou, bylo v restauraci čisto, nečekal dlouho na jídlo, atd… To všechno a ještě mnohem více je marketing. Představte si, že je Vaše podnikání jako restaurace. Nezačínejte dělat marketing, děláte jej. Marketing je úplně v každé činnosti, kterou děláme.

Tento článek je ukázka z ebooku: Co když je to jinak > >
Komentáře
  1. Vítek napsal:

    Ahoj, tohle se mi líbí o marketingu, hlavně první věta 🙂

    „Marketing je daň za to, že nejste zajímaví… Ukažte svou osobnost! Říkejte, co si opravdu myslíte! Dejte návštěvníkovi stránek poznat, jestli s vámi souzní a jede s vámi na jedné vlně… Nesnažte se zapadnout. To, čím se lišíte, je vaší největší výhodou…“

    (Kniha Jak dělat, co vás baví, a dostat za to zaplaceno)

    • Dušan Souček napsal:

      Ahoj, Vítku,

      máš ve všem pravdu. Občas se také říká, že marketing je jako sex. Platí za něj jenom zoufalci. 🙂

      Ta kniha zní dobře. Už ji mám na seznamu povinné četby.

      Díky za tip,

      Dušan

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.