Nepředpokládejte, prodávejte!

To musí vyjít, ptal jsem se rodičů, babičky, kamarádů. Všichni mi na můj „podnikatelský záměr“ řekli, že je to skvělý nápad a že mě čeká růžová budoucnost.

Udělal jsem si průzkum trhu a dokonce jsem i objevil, že zákazníci by o moje služby měli zájem.

Místo těchto zaručeně kvalitních „průzkumů trhu“ a motivačních řečí je 1000x lepší vzít polotovar nebo dokonce jenom příslib budoucího výrobku a prodat jej někomu úplně cizímu.

Prodávejte svůj výrobek ještě dřív, než jej vyrobíte, než investujete do reklamy a než vůbec začnete podnikat (spřádat plány na úspěšné podnikání).

Průzkum trhu má jednu velkou slabinu. A sice, pořád je to jenom průzkum. Nikdy to nebude jasná odpověď na to, zda u Vás někdo utratí peníze. Vždy to bude pouze předpoklad – slabý předpoklad.

Svůj první e-book jsem začal psát až potom, co jsem jej prodal. Jednoduše jsem udělal internetovou stránku, která jej prodávala a říkala, že bude k dispozici až za pár měsíců.

A jakmile přišla první objednávka, tak jsem se teprve pustil do psaní. Že to je šílené? Možná, měl jsem ale jistotu, že e-book se bude skutečně prodávat. Než jsem jej dopsal, přicházely další objednávky.

A peníze na účtu? Jen málokterá motivace je silnější na začátku podnikání. S tímto se žádný průzkum nemůže rovnat.

Prodávejte svoji službu ještě předtím, než ji budete mít. Udělejte inzerát a sledujte reakce. Zjistíte opravdu reálný zájem – mnohem přesnější, než všechny myšlenkové mapy, nebo úvahy u piva.

Okamžik poznání se ničemu nevyrovná. Skutečné peníze na stole jsou extáze. Je to, jako když na Vás spadne vagón cihel. V tom okamžiku Vám dojde, že to, co nabízíte, je dobré. A jedna platba realizovaná = 100 nebo 1000 dalších reálných.

Nepředpokládejte, prodávejte!
Ohodnotit
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *