Milion za pivo 🍺🍺 (2x)

 Přesný postup, jak na tržbu 1.071.799 Kč dnes za 100 Kč (cena 2 piv) 😱 Více zde >>

Lidový slovník online marketingu a podnikání

Připadá vám, že marketingoví specialisté a experti na vás mluví čínsky nebo turecky?

Nerozumíte některým termínům v online diskuzích a bojíte se zeptat?

Nebuďte z toho smutní…

Hodně „expertů“ hází odbornými termíny jenom proto, aby vypadali víc odborně a důvěryhodně.

Většina věcí se ale dá úplně normálně vysvětlit. Stačí troška běžné lidské řeči a selský rozum.

Připravili jsme pro vás slovník nejpoužívanějších termínů v online marketingu.

✅ Sdílení a odkazování na slovník povoleno.

Slovník neustále aktualizujeme. Pokud vám něco chybí nebo je něco nejasného, napište nám na redakce@dusansoucek.cz.

A/B testování
Affiliate marketing
ALT popisek
Anchor text
Backend
Bounce Rate

A/B testování

Technika, která se používá ke zvýšení výkonu některé marketingové techniky. Většinou to funguje tak, že uděláte dvě varianty a měříte, která má větší efekt.

Např.: Měříte výkon dvou různých e-mailových předmětů nebo dvou různých obrázků v reklamě. A zjišťujete, která varianta má větší výsledky (více otevřených e-mailů, nebo rovnou více objednávek).

O A/B testování je celá lekce v KONTAKTOMATU >>
Výsledky našich 20 e-mailových A/B testů získáte tady >>

Affiliate marketing

Je to nejčistší forma výkonnostního marketingu. Je to prodej produktu prostřednictvím internetu za provizi. Vy (inzerent) máte produkt, který obchodníci (affiliate partneři) nabízejí na svých stránkách.

Affiliate software na pozadí vše měří. A když někdo něco objedná na základě doporučení partnera, zaznamená provizi, kterou po schválení (zaplacení objednávky) inzerent partnerovi vyplatí.

Více o affiliate marketingu >>

ALT popisek

Je to alternativní (zástupný) text, který nastavujete u obrázků na webu a podle kterého mají vyhledávače šanci váš obrázek zaznamenat a zobrazit ve výsledcích vyhledávání.

Ukázka nastavení ALT popisku

Do ALT popisku přirozeně napište, co je na obrázku. Samozřejmě je vhodné použít klíčový slova, na který optimalizujete stránku nebo článek.

Anchor text

Je to text, pod kterým se skrývá odkaz na další stránky. Takže když po vás někdo bude chtít vložit odkaz do článku pod anchor text „nástroje online marketingu“, znamená to, že právě pod tato slova máte vložit odkaz.

TIP: Uživatelé i vyhledávače mají rádi, když anchor text na první pohled jasně říká, co se pod ním skrývá.

✅ Správně: Tady najdete naše oblíbené nástroje na online marketing.
❌ Špatně: Naše oblíbené nástroje na online marketing najdete tady.

Backend

Vychází z back-end a znamená to zadní část online stránek, aplikací, e-shopů atd. V Čechách pro to máme krásné české slovo „administrace“. 😉

Je to zkrátka rozhraní, kde editujete své stránky. Backend tomu říkají hlavně vývojáři (programátoři) a jeho opaku se správně říká frontend, což je zase to, co vidí všichni návštěvníci vašeho webu.

Pokud tedy chcete někde „odborně zazářit“, můžete říct, že jste v backendu upravili frontend. 🤣

Bounce Rate

Je to míra okamžitého opuštění stránek. Často je jí připisována větší důležitost, než si zaslouží. Pokud totiž návštěvník přijde na stránku, najde tam, co hledal, a odejde, tak je to úplně v pořádku, ale bounce rate je v tomhle případě 100 %.

Pokud je ale cílem stránky vyvolat nějakou akci, třeba se prokliknout z homepage na další podstránky, ale homepage má přitom vysokou bounce rate, máte problém. A příležitost pro zlepšení.

———————–

✅ Sdílení a odkazování na slovník povoleno.

Slovník neustále aktualizujeme. Pokud vám něco chybí nebo je něco nejasného, napište nám na redakce@dusansoucek.cz.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.