Milion za pivo 🍺🍺 (2x)

 Přesný postup, jak na tržbu 1.071.799 Kč dnes za 100 Kč (cena 2 piv) 😱 Více zde >>

Jde mi vo prachy!!!

Jde mi vo prachy!!!

No fakt… a nestydím se za to.

Nakonec komu ne? Jen se to bojíme přiznat!

Když rozjíždím nový projekt (tento rok to byly e-booky, ale i affilate weby), vždy se snažím, aby to co nejrychleji začalo generovat první peníze. Nejde o samotný zisk a kupování nových auťáků (teda trošku taky), ale jde i trošku o něco jiného.

EDIT 2021: Dnes bych už spoustu věcí řekl a možná i dělal jinak. Nechávám tady tento článek bez změn, jako takové „muzeum“ své online tvorby.

✅ TIP: VIP mentoring Umění online prodeje >>

K jádru věci se dostaneme až za chvíli.

Nejdřív trochu příběhů…

Příběh první

E-booky (další kokot, co si myslí, že bude prodávat e-booky)

Infopodnikání, v mém případě „e-bookopodnikání“ má u nás něco jako „špatnou pověst“. No a co… 🙂

Úplně všechny e-booky jsem začal psát až poté, co jsem prodal prvních pár kousků v předprodeji. Když jsem počítal první peníze, nebyla často hotová ani osnova. Mnozí platící zákazníci by mohli vyprávět, jak čekali… a čekali… a čekali…

E-booky jsou pro mě jeden velký experiment. Říkali mi, že to nefunguje. To nefungování mi za rok 2015 vydělalo 100 tisíc. Pro někoho je to určitě málo, pro někoho je to jak nic! Já si myslím, že mít takové „nic“ navíc není úplně blbý. Ani jeden e-book není hotový tak, jak bych chtěl. A ani jeden nevznikl z dlouhých příprav.

Příběh druhý

E-shop (milionový sen každého 263. občana ČR)

V ČR je nejhustější koncentrace e-shopů na m2. Hodně lidí doufá, že jejich e-shop udělá díru do světa. Většinou je z toho díra do něčeho úplně jiného. Třeba do finančního rozpočtu. 🙂

Měl jsem to hodně podobně – byly to začátky v online marketingu. Tenkrát mě napadlo udělat akci na slevovém portálu. Prodal jsem 60 kusů nábytku během týdne (tedy to samé, co jsem neprodal za celý rok) a až potom jsem začal řešit samotnou výrobu. Bylo to velmi zajímavé.

Kromě tržby samotné a pěkného zisku to mělo ještě jeden efekt. Brzy se k němu dostanu.

Příběh třetí

Affiliate (taky pěkná partička hledačů pokladů)

Dvojsmyslný odstavec s kritikou a vtipným textem si nechám na jiný článek. Teď mě zrovna nic nenapadá. 🙂

konve2

Tohle je už opravdu na pováženou. Jeden z mých blogů dodnes nemá přeloženou šablonu do češtiny a chybí mu spousta dalších „důležitých“ věcí. No, řekněte sami. Jak se vám líbí ten web? Takový obyčejný, že? Nic moc grafika, kvalita textů taky žádný zázrak a o přínosu e-booku raději pomlčím – to znamená, že si ho nemáte stahovat. Obyčejná free WordPress šablona – žádná pecka z Ameriky.

Berte mě s nadhledem, ale já opravdu nechci mít krásný a dokonalý web. Mám trošku jiné cíle. Očividně ale ani konverzím tyto „nedostatky“ moc nevadí.

Už se skoro dostáváme k pointě příběhů a happy endu celého článku. Šikovní již určitě tuší, kam mířím…

Ale budu vás ještě chvíli napínat, jak to celé dopadne.

🙂

Znáte jednu z posledních scén z filmu Piráti ze Silicon Valey?

Když Steve Jobs zjistil, že mu Microsoft ukradl nápad s „windows“, který předtím on sám ukradl Xeroxu, říká Billovi: „Stejně jsme lepší, máme kreativnější nápady, jsme dál než vy.“ Víte, co odpověděl Bill? „Steve, ty to nechápeš… Na tom nezáleží!“

Víte, co mají všechny příběhy společného?

Ano, je to přímo posedlost snahou o co nejrychlejší monetizaci projektu. Na kreativitě, dokonalosti, co nejvymazlenějších stránkách, textech, e-mailech nebo příspěvcích na Facebooku opravdu NEZÁLEŽÍ! Nedokonalost nesmí bránit v cestě.

Ale nejde o samotné vydělání peněz. První zaplacené objednávky nebo proplacené konverze totiž znamenají mnohem víc. Znamená to, že projekt je zdravý a lidé jsou ochotni přijmout tuto nabídku a zaplatit za ni peníze. A toto zjištění je, dámy a pánové, mocné afrodiziakum.

Víte, jaký je rozdíl mezi tím, když něco prodáte 10 lidem a když 1000 lidem? Žádný, je to jen trochu marketingu, trochu času a velké odhodlání. 😉

A víte, jaký je rozdíl mezi 0 prodejů a 1 prodejem? Obrovský! To vám poví každý, kdo zažil tu euforii, když mu přišly první peníze za jeho nový projekt (za prodaný e-book, za první prodej v e-shopu nebo první proplacenou konverzi).

Už chápete, proč nikdy nečekám na dokonalost a raději prostě rovnou prodávám?

Víte…

Zdlouhavé plánování a myšlenkové mapy velikosti fotbalového hřiště, které občas vidím na fotkách s hrdými autory, ve mně vyvolávají všelijaké pocity.

Ale také nejsem šílenec, který se do věcí vrhá bez plánu. Vše, co rozjíždím, mám většinou důkladně zvážený. Každý nápad podrobím drsné kritice a důkladně zvážím všechna rizika. Vždy mě zajímá, jaký je reálný zájem o službu či zboží. Pokud ho tam vidím, většinou neváhám.

Pokud tedy věc (nápad, projekt, e-book, e-shop, affiliate program atd.) vyhodnotím jako dobrý nápad, který má potenciál (někdy to trvá 5 minut, někdy měsíc), vrhnu se na to a nečekám na dokonalost. Tady už přemýšlení a obavy z rizik nemají co dělat. Tady se nečeká, tady se tvoří. Já tvořím tak, že prodávám už 1. den.

A věřte, že se tvoří úplně jinak, když máte již nějaké ty objednávky zaplacené a peníze jsou na stole. 😉

Raději věcné a konkrétní kroky než Dušanovy kecy?

No jistě, to jsem si mohl myslet. Zase vyhraje návod „jak na to“. 🙂

Případová studie

pripadova studie dusan soucek 1071799
0 podnikatelů už sleduje případovou studii.

Držím vám palce, ať se i vaše projekty co nejrychleji dostanou do zajímavých černých čísel.

DS

PS: Víte, jak taky může tento šílený tah na kasu dopadnout?

Často dělám různé akce a experimenty. Jednou se mi stalo, že na děkovací stránce (po vyplnění objednávky) jsem měl stále ke stažení bonus, který jsem už dávno prodával samostatně.

Jindy se mi zase stalo, že e-mail, který chodí po zaplacení objednávky a je v něm odkaz na stažení e-booku, mířil na stažení úplně jiného e-booku, než si zákazníci objednali a zaplatili. Ano, nakonec dostali e-booky dva. 🙂

V obou případech jsem na to přišel až potom…

Případová studie

pripadova studie dusan soucek 1071799
0 podnikatelů už sleduje případovou studii.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.