Ivana Cikánková – TOP affiliate partner MiM (rozhovor)

Jak se vyhrávají affiliate žebříčky bez předchozích zkušeností s Affiliate marketingem?

Znáte Ivanu Cikánkovou? Je to úspěšná realiťačka, která je v oboru už více jak 17 let. S affiliate marketingem nemá téměř žádné zkušenosti. Přesto to byl nejlepší partner veleúspěšné kampaně Milonový makéř.

Jak se jí podařilo stát se nejlepším affiliate partnerem a sáhnout si na odměny v řádu STA tisíců? Čtěte rozhovor a ani nedutejte – je to nevěřitelný příběh!

 

Ivano, proč jsi se pustila do affiliate podpory Milionového makléře?

Pro mě osobně to byla obrovská výzva. Těch důvodů, proč jsem do toho šla, bylo několik. Za prvé mě to lákalo díky mého oboru. Téma je mi blízké a je to moje téma. A když se k tomu přidá druhý důvod, tedy to, že znám autora kurzu Tomáše Kučeru osobně, který mě navíc požádal o spolupráci, už se nedalo couvnout. Moc ráda jsem mu vyhověla, protože si myslím, že Tomáš odvádí velmi kvalitní práci. Za třetí to byla možnost finanční odměny za aktivitu.

 

Byla to první kampaň nebo jsi dříve affilovala? Jaké byly vlastně Tvé zkušenosti v této oblasti?

Moje zkušenosti s affiliate byly téměř nulové. Samozřejmě, že jsem věděla co to zhruba affiliate je. Ovšem myslela jsem si, že stačí udělat aktivní proklik třeba v článku nebo se jen tak zmínit a automaticky začnou padat peníze. Bohužel, tak to nefunguje, což jsem pochopila velmi rychle díky této kampani. Byla to moje první opravdová kampaň, v níž jsem vystupovala jako aktivní affiliate partner.

 

Co podle tebe rozhodlo o tom, že se ti podařilo stát se nejlepším affiliate partnerem a vydělat si tak slušné peníze?

To co rozhodlo, že jsem se stala nejlepším affiliate partnerem, byla velmi poctivá příprava celé kampaně. Affiliate manažer, Dušan Souček, dal všem affil partnerům výzvu, že je k dispozici osobně k prodiskutování nápadu pro kampaň. Jak jsem se později dozvěděla, tak jsem byla jediná, kdo tu výzvu přijal.

Sešli jsme se a s jeho pomocí jsme nastavili naprosto precizní kampaň. Za tuto novou zkušenost jsem strašně vděčná. Najednou jsem viděla, jak se musí přemýšlet, kdy je potřeba do toho šlápnout nejvíce, kdy je potřeba nastavit udržovací režim, jak se pracuje s databází, Facebookem, jak fungují kreativy a co je potřeba sledovat. Je to dynamická záležitost a musím říct, že afilliate není legrace, kde peníze lehce vyděláte. Což jsem si do určité chvíle myslela.

 

Ano, byla jízda. Vím, že jsi zapojila různé způsoby propagace. Co všechno jsi poslal do boje?

Je fakt, že moje zapojení bylo velice aktivní. Vystupovala jsem totiž v jednom videu s autorem Tomášem Kučerou a natočila jsem s ním rozhovor. Dále jsem komunikovala s vlastní databází, natáčela videa, propagovala na Facebooku, sdílela různé posty na dalších sociálních sítích a vylepšila svůj web o cílené pop-up okna.

Poznámka: Funkční strategie je vždy kombinace několika věcí najednou. Zkrátka dobře naplánované válečné tažení s armádou, kterou máme k dispozici. Trochu toho válečného umění je tady.

 

Hodně lidí říká, že nemají databázi kontaktů, neumí dělat reklamy nebo nemají web. Jak to máš ty? Máš deset tisíc kontaktů, kterým jsi pozvánku do kurzu poslala?

No kéž bych měla 10 000 kontaktů. Na tom ještě musím zapracovat. Já jsem do kampaně vstoupila, když jsem měla v databázi necelých 700 kontaktů. Je však pravda, že v ní jsou lidé, kteří se o realitní trh opravdu zajímají a mohu říct, že spolu s facebookovou reklamou byl e-mailling nejúčinnějším nástrojem v kampani.

Poznámka: Tyto dva zdroje jsou společně přímo ďábelsky účinné. Tady je o tom článek.

 

Co pro tebe byla největší výzva při podpoře kampaně?

To ani nevím. Celá kampaň byla pro mě velká výzva. Asi proto, že jsem se v ní angažovala i osobně. V kurzu jsem nebyla anonymní, což někdy u affiliate bývá. Jako affil partner i jako účastník kurzu jsem vystupovala zcela otevřeně, se svým jménem, což asi byla ta výzva. Ručila jsem sama sebou, že produkt, který jsem podporovala, je skvělý a stojí za to.

A asi největší výzva byla naučit se a pochopit, jak affiliate funguje. Úspěšná affiliate kampaň znamená velmi detailně promyšlenou strategii a když  nefunguje, tak musíte improvizovat a během hodiny všechno změnit. Takže mě chvilkami kampaň úplně pohltila. Přirovnala bych to jako kdybych se cítila jako že jsem byla gambler a hrála nějakou hru. Prostě je to superakční energie.

Poznámka: Vystupovat pod vlastním jménem a neskrývat se za fanpage, reklamy, a jiné techniky je snad nejsilnější Affiliate strategie. Dává to smysl – Affil znamená „doporučovat“.

 

Co tě naopak překvapilo ze strany kampaně, ze strany lidí, se kterými jsi spolupracovala?

Příjemně mě překvapila ochota, angažovanost lidí, přístup. Když jsem něco potřebovala, kdykoli jsem mohla zavolat. To se mi hodně dlouho nestalo a musím říct, že to fungovalo perfektně. Vím, že do další akce půjdu s těmito lidmi velice ráda.

Pak mě překvapila čísla. Na začátku jsme se sice bavili o cílech a číslech, který by měly padat, ale říkala jsem si, že se to přece nedá spočítat. Ve finále to tak opravdu bylo a byla tam vidět i určitá statistika.

provize

 

Mezi různými lidmi je afilliate marketing často vnímán jako strašné zlo plné spamování atd. Jaký ty máš na to názor?

Myslím, že to tak není, pokud se dodržují určitá pravidla. Samozřejmě je každá kampaň pro databázi velice náročná, ale lidé mají na výběr. Buď se jim kampaň bude líbit, nebo ji budou ignorovat nebo se z databáze odhlásí. Jako spamování to tedy neberu, je to pouze způsob komunikace, který je v určité chvíli intenzivnější. Na druhou stranu respektuji to, že to může někomu vadit a z databáze se odhlásí.

 

Tvoje podpora byla hodně akční a hodně věcí jsi odmakala. Kdybys měla říct – byl to dobrý obchod v poměru cena-výkon.

Byl to skvělý a úžasný obchod. Kromě toho, že jsem vydělala velmi zajímavé peníze, tak jsem se toho strašně moc naučila. Byla to pro mě obrovská škola. Je o mě poměrně známé, že si vzdělání nesmírně vážím a jsem člověk, který se rád vzdělává v nových oborech a věcech – bylo to skvělé a nelituji ani minuty toho, co jsem tam si odmakala a když bude taková příležitost znova, tak do toho znova půjdu.

 

Jak vidíš svojí budoucnost v afilliate marketingu a jak to vidíš celkově. Je to příležitost pro každého?

Myslím, že to není příležitost pro každého. Myslím, že ten, kdo v tom vidí rychlé peníze, protože si někde něco nakliká a bude dělat i krkolomné věci, tak mu to dlouhodobě fungovat nemůže a bude zklamaný. Je to pro lidi, kteří affiliate berou jako zodpovědnou práci, jsou schopní reflektovat a respektovat přání majitele produktu nebo autora kurzu, apod. Musí se u toho přemýšlet, být flexibilní a reagovat na určité věci.

Je také fajn, když na to člověk není sám a má kolem sebe tým, který mu s tím pomáhá. Určitě dneska vím, že abych mohla odvést 100% práci, jako v případě tohoto kurzu, tak musím s produktem souznít. Musí mi být osobně blízký, musím s ním mít osobní zkušenost nebo musí být provázaný na můj business. Pak mi to dává smysl. Za mě v budoucnu affiliate ano.

Poznámka: Za poslední roky jsem poznal stovky affiliate partnerů. To co odlišuje ty úspěšné od neúspěšných je podnikatelské myšlení. Affiliate není nic jiného než byznys příležitost, které se buď chopíte jako podnikatel, nebo jako čičmunda – či čumil. Je to affiliate podnikání.

 

Co by jsi vzkázala lidem, kteří uvažují o afiiliate marketingu, nebo to už zkusili ale nikdy se jim nepodařil významný úspěch?

Asi bych shrnula to, co jsme řekla v předchozích otázkách. Vzít rozum do hrsti, vybrat si produkt, protože to nemusí být jen o výši odměny za konverzi. Ale opravdu s tím produktem musíte trochu souznít – musíte do propagace dát trochu srdce. A když začínáte nebo to chcete dělat na plný úvazek, tak si sehnat dobrý tým lidí, kteří vám pomohou se strategií a pak do toho jít naplno!

Zajímavé Affiliate příležitosti

Ivana Cikánková – TOP affiliate partner MiM (rozhovor)
5 (100%) 1 vote
Komentáře