11 ověřených zásad nejlepších reklam na Facebooku

Nejlepší reklamy na Facebooku

Za ty roky, co podnikám online, jsem toho ohledně Facebook reklamy hodně objevil. Rozhodně za sebou nemám hvězdnou kariéru v agentuře, kde bych se na cizích rozpočtech naučil dělat reklamy jako bůh.

Moje cesta byla mnohem pracnější, v reklamách jsem zvažoval každou stokorunu, a možná právě proto se mi nakonec podařilo dělat reklamy, které opravdu fungují a přinášejí zisk. Kdybych neměřil každou stovku dvakrát, tak by mě asi netrápilo, že to „nefunguje“.

Dneska vám dám nahlédnout do mých kreativ. Podíváme se na několik úspěšných reklam z téměř 650, které jsem za ty roky spustil. Nahlédnutí pod pokličku má mnohem větší hodnotu než kdejaké školení teorie. Tak pojďme na to.

Obrázek Facebook reklamy

Na první pohled musí reklama zaujmout. Je jedno čím, hlavně ať je vidět. O to se starají především obrázky. Člověk nesmí při procházení Facebooku vaši reklamu přehlédnout. V tom pomáhá tohle:

1. Obličeje

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

2. Výrazné barvy

Rozhodně NE Facebookovou modrou. Ta by se totiž ztratila v davu. Vy se potřebujete předvést. Stát si za svým a ukázat se.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

3. Kontroverznost

Třeba ten pán, co si zapaluje doutník bankovkou. 🙂 Při pohledu na něj se možná naštvete, možná závidíte. Rozhodně to však vyvolá emoci a donutí číst. V kombinaci s tlačítkem a je to pak výhra.

Naopak může jít o aktuální téma, které vyvolává kontroverzi v dané oblasti, například u realit.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

Text Facebook reklamy

Jakmile člověka zaujmete obrázkem, máte napůl vyhráno. Teď jej stačí doklepnout textem. A na to také existují pomocníci.

➡ Chcete snížit cenu FB reklamy a zvýšit prodeje?
➡ Tvoříte si reklamy sami a věčně si nevíte rady s textem?
‼ Nenašli jste zatím žádný ucelený návod, jak na to? 🤔

Reklama na Facebooku online kurz

Právě jste ho našli! Otevíráme 1. online kurz o tom, jak psát texty do FB reklamy. ✏🖍

*) Vstup otevřen jen na několik dní!

4. Konkrétnost

Tohle snad nemusím opakovat. Ale ať jde o jakoukoli reklamu, musí být jasné, co dostanete. Žádné mlžení, prostě řekněte, o co vám jde. Třeba dáváte něco zdarma nebo nabízíte slevu. Dobře, a na co ta sleva je? Řekněte jim to!

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné? Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

5. Číslovky

Magický trik, který málo lidí používá. Čísla se čtou hůře než text. To zaručuje to, že se člověk zastaví při skenování textu. Musí se na jejich přečtení více soustředit a to nám jedině pomáhá. Navíc některá čísla vzbuzují emoce a kontroverzi. To jednoznačně zabírá.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

6. Kouzelné slovíčko

Určitě víte, které mám na mysli. Slovíčko, které vzbuzuje emoce. A o to při reklamách jde. Tím slovíčkem je ZDARMA. Jakmile je něco zdarma, tak to probouzí davy. A na Facebooku tomu není jinak. Navíc tohle slůvko můžete podpořit nebo nahradit slovy SLEVA, PŘEKVAPENÍ, BONUS. Pomáhá i konkrétní ČÁSTKA kolik ušetříte.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

7. Emotikony

To jsou takoví nenápadní pomocníci. Jde o smajlíky, srdíčka, šipky, všechno co text nějakým způsobem oživuje. Rozhodně to zaujme. Text pak není pouze suchým textem, ale najednou má emoce.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

8. Důvěra

V angličtině je to tzv. social proof. Jde o to, že instinkt nám prostě říká, že máme dělat to, co ostatní. Pokud 7000 lidí cvičí už přede mnou, možná bych měl taky? Pokud někdo v komentářích napsal, že ten článek má hodnotu samotného e-booku, asi na tom něco bude.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

9. Dokazování

Nevím, jak jinak to nazvat. Občas ale funguje u lidí pocit méněcennosti. Potřebují si něco dokazovat. Pokud jim tak řekneme, že mají „Číst pouze na VLASTNÍ NEBEZPEČÍ“, udělají to. Chtějí být těmi výjimečnými, kteří to zvládli, klikli na odkaz a přečetli.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

10. Osobitost

Být lidský prostě funguje. Jde o stejný efekt jako s důvěrou. Lidé se chtějí s někým ztotožnit. Při ukázání toho, že jste taky jen člověk, se jim uleví. Lidé prostě následují lidi. U této Facebook reklamy je lidskost hned v několika aspektech:

  • Fotka – klasická fotka notebooku s knížkou. Žádné složité vymýšlení a hledání kreativ. Stačí ukázat něco vlastního.
  • Profil – stránka, která propaguje tenhle příspěvek, je stránka osobnosti, a s tím se člověk dokáže ztotožnit velmi snadno. Navíc to ukazuje, že se nebojím vyjít s kůží na trh.
  • Příběh  – právě to, že je na profilu člověk a vypráví o něčem, vede k tomu zamyslet se spolu s ním nad tím, jestli se s příběhem dokážete ztotožnit.

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

11. Výzva k akci a tlačítka

Tlačítka v obrázku jednoznačně pomáhají na reklamu kliknout. Správně by tlačítka měla být doplněná o výzvu k akci. U této reklamy bych klidně vsadil flašku, že lidé více klikají na oranžové tlačítko, než na to facebookovské. Protože:

  • Dává jasnou výzvu „Vyzkoušet“
  • Je konkrétní „na 7 dní“
  • Obsahuje magické slovíčko „zdarma“
  • Je oranžové, takže vyniká

Nejlepší Facebook reklamy, co mají společné?

Mně tyhle jednotlivé body pomáhají dnes a denně. Chce to však zkoušet, testovat, bavit se a inspirovat se. Aplikujte tyhle poznatky z ukázek Facebook reklamy ještě dnes a dejte mi do komentářů vědět, jaké to přineslo výsledky. 🙂

➡ Chcete snížit cenu FB reklamy a zvýšit prodeje?
➡ Tvoříte si reklamy sami a věčně si nevíte rady s textem?
‼ Nenašli jste zatím žádný ucelený návod, jak na to? 🤔

Reklama na Facebooku online kurz

Právě jste ho našli! Otevíráme 1. online kurz o tom, jak psát texty do FB reklamy. ✏🖍

*) Vstup otevřen jen na několik dní!

 

 

11 ověřených zásad nejlepších reklam na Facebooku
5 (100%) 6 votes
Komentáře